Niedawno trzymaliśmy kciuki za przebicie granicy 3 miliardów, w roku 2017 będziemy trzymać kciuki za owych miliardów cztery!

Według badania AdEx – zrealizowanego przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska rok 2016 okazał się bardzo owocny dla polskiej branży reklamowej w Internecie. Już 2015 był niezwykle udany, ponieważ rzutem na taśmę udało się przebić jak na tamte czasy magiczną granicę 3 miliardów, zaś wynik za 2016 sugeruje bardzo jasno – w kolejnym roku spodziewajmy się przebicia granicy 4 miliardów złotych. A to oznaczałoby podtrzymanie dwuprocentowej dynamiki wzrostu wydatków na reklamę (w 2016 było to równo 14 procent).

Rosły wszystkie najważniejsze segmenty rynku:

  • Display + 17.5%
  • SEM +8.9%
  • Wideo +20%

Prawie w miejscu zatrzymał się e-mail marketing, który tkwi w tym stanie od kilku lat (uzyskany wzrost to ok 1 procenta). Umiarkowanie rosnące nakłady na SEM i wysoka dynamika Display świadczą o dobrej kondycji finansowej reklamodawców, którzy niekoniecznie upierają się przy reklamie o najwyższym wzroście, ale stać ich na szersze spojrzenie i promowanie swoich marek do szerokiej publiczności.

Na czoło reklamodawców wysunął się handel, który zdeklasował nawet motoryzację i telekomunikację, dwie zazwyczaj wiodące gałęzie gospodarki. Zapewne chodzi tu głównie o handel internetowy, który pęcznieje jak na drożdżach, ale głównie za sprawą dużych zagranicznych koncernów. To też tłumaczyłoby potężne wydatki reklamowe branży handlowej.

 

Tagi