1025 0

Według danych Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) liczba abonentów programu Prime w USA osiągnęła 90 milionów!

Program Prime rośnie w tempie absolutnie nienormalnym – jeszcze w marcu 2016 roku amerykański Amazon miał mniej niż 60 milionów uczestników Prime’a. Teraz ich liczba sięgnęła 90 milionów i nadal pnie się w górę, a to oznacza, że już 63 procent użytkowników Amazona jest „Prime”. Wygląda więc na to, że w ciągu raptem 12 miesięcy największy w USA sklep internetowy ściągnął do swojego programu lojalnościowego skromne 30 milionów ludzi! Nic dziwnego, koszt wejścia do programu to raptem 99 dolarów za rok, lub 10.99 za miesiąc.

amazon-prime-liczba-subskrybentow

Raport badawczy autorstwa fachowców z Consumer Intelligence Research Partners powstał na bazie odpowiedzi od ponad 500 respondentów kupujących w okresie od czerwca do września tego ropku. Możemy więc być spokojni o jakość badania, wygląda na to, że żaden większy błąd nie mógł się tutaj wkraść.

Olbrzymie wrażenie robi też lojalność klientów w ramach programu Prime. Według danych CIRP 95 procent respondentów deklaruje, że nie ma zamiaru wychodzić z programu w najbliższym czasie. Co więcej jest to wynik lepszy od 94 procent w zeszłym roku, ale z drugiej strony, warto pamiętać, że mieści się w granicy błędu statystycznego.

W końcu, trzeba powiedzieć o tym, jak bardzo zyskuje na programie sam Amazon. Klienci, którzy są Prime wydają średnio 1300 dolarów, podczas gdy regularni kupujący raptem 700. Czyli płacą za to, żeby wydawać więcej. Genialny interes panie Bezos.

Tagi