Aktualności | Redakcja

3 stycznia 2013

| Komentarze:

0

Noworoczne wyprzedaże w sieci – gdzie szukać, na co uważać?

0
Skomentuj

7,3 mld zł – właśnie tyle Polacy mogli wydać na zakup prezentów w ubiegłym roku. Wiele osób skusiły świąteczne promocje, podczas gdy dopiero teraz na dobre rozpoczął się sezon wyprzedaży, a obniżki sięgają nawet 70 proc. Magazyny wietrzą również sklepy internetowe – gdzie szukać noworocznych wyprzedaży w sieci?

Polacy deklarowali w 2012 roku, że na świąteczne prezenty dla bliskich wydadzą średnio 341 zł. Osoby kupujące w sieci zaplanowały wydatki na nieco niższym poziomie, 245 zł (TNS Polska dla Grupy Allegro). Ci, którzy na zakup upominków dla bliskich nie wydali majątku, teraz mają szansę upolować prawdziwe okazje cenowe.

Wiele sklepów rozpoczyna kampanie świąteczne już pod koniec listopada, kusząc klientów promocjami. Tymczasem o wiele większe wyprzedaże oraz obniżki cen startują dopiero po świętach i trwają nawet do końca stycznia. Wybierając się na zakupy w tym okresie możemy liczyć najczęściej na rabaty sięgające 60, 70 proc.

– Magazyny opróżniają nie tylko galerie handlowe – wyprzedaże oferują również internetowe sklepy popularnych marek, jak np. Empik, Sephora, Merlin, Praktiker czy Top Secret, w których często można zamówić towary już niedostępne w oddziale tradycyjnym – mówi Adrian Witkowski, Compliance Manager PayU SA. Eksperci PayU sprawdzili, gdzie i do kiedy możemy skorzystać z noworocznych wyprzedaży w Internecie:

Sklep

Czas wyprzedaży

Obniżki cenowe

 Praktiker

20 stycznia

Do 70%

 Merlin.pl

31 stycznia

Do 70%

 Sephora

21 stycznia

Do 70%

 Top Secret

Do wyczerpania zapasów

Do 60%

 Empik.com

Do odwołania

Do 70% (muzyka, film)

Do 50% (m.in. książki, multimedia)

 Avans

Do 20 stycznia

 Douglas

Do odwołania

Do 50%

 Jysk

Do odwołania

10-55% i więcej

Uważaj na „raty 0%”

Okres poświąteczno-noworoczny to nie tylko wyprzedaże i cenowe obniżki – sklepy kuszą klientów również promocjami związanymi z zakupami na raty. Po świątecznych wydatkach możliwość rozłożenia płatności na kilkanaście transz pozwala skorzystać z noworocznych wyprzedaży tu i teraz. Na raty można kupować zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i internetowych. Zanim jednak podpiszemy umowę na zakup telewizora LED, lodówki czy lustrzanki w ramach kuszących rat 0 procent, warto dokładnie zapoznać się z umową.

– Po obliczeniu wartości miesięcznej raty może się okazać, że do całkowitej kwoty kredytu zostały doliczone tzw. koszty okołokredytowe, np. obowiązkowe ubezpieczenie w razie niezdolności klienta do spłaty zobowiązania czy opłata za obsługę karty kredytowej dołączanej do umowy. Poprośmy więc o podanie RRSO, całkowitej rocznej stopy procentowe i upewnijmy się, że wysokość raty pomnożona przez ilość spłat zgadza się z ceną przedmiotu – informuje Adrian Witkowski.

Na raty przez Internet

Statystyki PayU, który obsługuje płatności ratalne online m.in. na Allegro, wskazują, że możliwość rozłożenia płatności w czasie wpływa bezpośrednio na podjęcie decyzji o zakupie. Dla ponad połowy klientów, którzy wybrali opcję zakupu na raty PayU na Allegro była to najwyższa transakcja w historii ich zakupów na tej platformie.

– Internauci najczęściej kupują na raty przedmioty z takich kategorii jak elektronika, RTV oraz AGD. Najwięcej transakcji dotyczy telefonów komórkowych, laptopów, drobnego AGD, telewizorów czy aparatów cyfrowych – wymienia Monika Radaszewska, Product Manager PayU SA.

– Na Allegro możliwy jest zakup na raty nawet kilku przedmiotów jednocześnie, nabywanych w ramach jednego koszyka zakupowego. Ważne, żeby łączny rachunek wynosił od 300 do 20 tys. zł – dodaje Monika Radaszewska z PayU.

Autor wpisu

allegroraty allegroraty payu

DODAJ TWÓJ KOMENTARZ

Twoje imię / Nick *


Twoje adres e-mail (nie publikowany) *


Twoja strona www



× cztery = 12

Treść komentarza


Prenumerata Mensis.pl
Mensis.pl nr 29, strategie liderów, rynek e-commerce, skuteczny e-marketing

Mensis.pl nr 29, strategie liderów, rynek e-commerce, skuteczny e-marketing

Gdzie kupię najtaniej – krótka historia porównywarek cen w Polsce, Marketing internetowy – pączkujące kłącze czy inflacja szyldów, Jak wykorzystać tłum w działalności firmy, czyli crowdsourcing w praktyce...

Zapisz się do newslettera Podaj poniżej Twój adres e-mail aby otrzymać dostęp do bezpłatnej prenumeraty elektronicznej wersji miesięcznika "Mensis.pl"

Reklama
raporty sprzedażowe Loopa.eu
Marketing Automation
Patronat

Wizytówki firm

Saving Cloud

zobacz więcej

Sheepla S.A.

zobacz więcej

Sosho.pl

Jako certyfikowana agencja PrestaShop specjalizujemy się w kompleksowych wdrożeniach e-commerce

zobacz więcej

Więcej w kategorii: Aktualności, Internet
marketing2013 Infografika: noworoczne przyrzeczenia e-marketingowców