W Polsce jak na razie mieliśmy do czynienia z kampaniami tylko kilku bardzo dużych, można powiedzieć horyzontalnych portali e-commerce: Allegro.pl, OLX (a wcześniej Tablica.pl), Ceneo.pl, Otomoto.pl (oraz konkurencji...

W Polsce jak na razie mieliśmy do czynienia z kampaniami tylko kilku bardzo dużych, można powiedzieć horyzontalnych portali e-commerce: Allegro.pl, OLX (a wcześniej Tablica.pl), Ceneo.pl, Otomoto.pl (oraz konkurencji Motomi.pl). Co prawda niektóre duże sieci detaliczne uzupełniają swoje reklamy informacjami o sprzedaży przez strony www (jak Media Markt, czy Media Expert), ale nie możemy tu mówić o reklamie telewizyjnej dedykowanej kanałowi e-commerce.

Okazuje się, że coraz intensywniejsze działania krajowych podmiotów e-commerce związane z wykupowaniem czasu na antenie telewizyjnej wpisują się w szerszy, międzynarodowy kontekst. Najlepszym wyrazem tej sytuacji jest raport MediaRadar, który wskazuje na Amazona, jako jednego z największych reklamodawców telewizyjnych w miesiącach przedświątecznych.

Wg raportu MediaRadar, Amazon w październiku i listopadzie zwiększył swoje wydatki na reklamę telewizyjną o blisko 80 procent, co przełożyło się na kwotę około 135 milionów dolarów wydaną w około 103 największych w USA kanałach telewizyjnych. Jest to kwota na tyle zawrotna, że pozwoliła Amazonowi wyprzedzić wydatki na reklamę TV nawet Wal-Martu, a także Targetu. W przypadku Wal-Martu mamy do czynienia z walkowerem, ponieważ amerykański gigant super taniego handlu sam obciął wydatki na reklamę telewizyjną o 10 procent. Z kolei jeszcze 5 lat temu Amazon wydawał niewiele większe kwoty na reklamę telewizyjną przez cały rok (dokładnie 156 milionów USD w 2011 roku).

Niewątpliwie, w natłoku reklamy internetowej i coraz silniejszego rozproszenia uwagi konsumentów podczas korzystania z mediów internetowych, telewizja może jawić się jako medium, które skupia uwagę w większym stopniu i pozwala w pełni przekazać kilkudziesięcio sekundowy spot. A to wszystko składa się na końcowy wniosek: dziwnych czasów dożyliśmy.

Tagi