660 0

10 lipca odbył się kolejny doroczny maraton zakupowy Amazon – tylko dla uczestników programu Prime – stałych i nowo przybyłych.

Trzeci Prime Day, podobnie jak dwa poprzednie okazał się rekordem – tak przynajmniej estymuje Internet Retailer, który twierdzi, że obroty tego dnia sięgnęły 2.88 miliarda dolarów i były o 1 miliard większe niż w roku ubiegłym! A to oznacza 60 procentowy wzrost – rzecz absolutnie niebywałą w tak olbrzymiej skali.

Jak zauważył portal DigitalCommerce360.com ta szalona kwota z jednego dnia obrotów Amazona stanowi równowartość obrotów 480 największych sklepów internetowych w Stanach Zjednoczonych, z pominięciem czołowej dwudziestki. Za cały 2016 rok.

Badania Market Track z kolei potwierdzają to co widzimy wszyscy – Amazon jest tak olbrzymi, że sam stworzył nowe komercyjne mini-święto handlu internetowego, które rośnie w tempie prawie wykładniczym. Wg krótkiej ankiety Market Track 9 na 10 amerykańskich Internautów kupujących w sieci chce w przyszłości skorzystać z promocji w Prime Day. A to oznacza pewny wzrost użytkowników (i obrotów) w przyszłorocznej czwartej edycji.

Skoro o użytkownikach mowa, to jest to zazwyczaj najgorętszy punkt programu, ponieważ, aby wziąć udział w Prime Day trzeba zapisać się do programu lojalnościowego Prime, z którego można zrezygnować w ciągu 30 następnych dni. Jak donoszą estymacje Internet Retailera, w tym roku Amazon podwoił liczbę osób, która skorzystała z promocji, ale jak zawsze nie wiadomo ile z nich zdecyduje się zostać w Prime na dłużej.

Na koniec grafika z danymi z maja tego roku, która zapowiadała, że Prime Day nie może się nie udać.

amazon

Tagi