3587 0

Pomimo przekroczenia 100 miliardów dolarów obrotu rocznie tempo wzrostu Amazona nie przestaje zadziwiać świata.

Według informacji, jakie ujawniła wywiadownia Consumer Intelligence Research Partners, program Prime Amazona miałby przekroczyć 80 milionów subskrybentów. Przy czym trzeba zastrzec, że nie są to oficjalne dane Amazona, a jedynie estymacja CIRP (cirpllc.com) przeprowadzona na podstawie badania 500 losowo dobranych Amerykanów. Okazuje się, że 60 procent z nich zadeklarowało się jako klienci Amazona, zaś 31 procent jako użytkownicy programu Prime. To by oznaczało, że co trzeci Amerykanin w wieku powyżej 15 lat jest uczestnikiem programu Prime – a to brzmi zdecydowanie zbyt optymistycznie.

Co więcej, takie postawienie sprawy oznaczałoby, że Prime rośnie w zawrotnym tempie rok do roku, ponieważ szacowano, że jeszcze rok temu liczba jego subskrybentów nie przekraczała 60 milionów. Osoby zapisane do programu lojalnościowego to rdzeń dochodów koncernu Jeffa Bezosa. Jak widać na poniższym wykresie, program bardzo skutecznie przyciąga najbogatsze amerykańskie domostwa, tj takie, których roczny dochód przekracza 100.000 dolarów.

 

amazon-prime

Tagi