Amazon rozjechał konkurencję w czarny piątek

Amazon dosłownie staje się monopolistą amerykańskiego rynku e-commerce. W tym roku walec Jeffa Bezosa rozjechał konkurencję w Black Friday i zagarnął prawie 55 procent wszystkich transakcji na rynku. Wyraźnie gorzej poszło Amazonowi w Święto Dziękczynienia – wtedy zdobył „tylko” 45 procent wszystkich zamówień w amerykańskich Internecie. Przy czym suma zamówień Amazon.com z wspomnianych wcześniej dwóch dni sięgnęła prawie 13 milionów. Drugi na liście jest Walmart.com ze skromnym wynikiem sięgającym prawie 2.9 miliona zamówień. Kolejne miejsca zajęły: BestBuy.com (blisko 1.7 miliona zamówień), Target.com (blisko 1.1 miliona zamówień) oraz Kohls.com (ponad 1 milion zamówień).

Ciekawostką dla „zwykłych” sklepów jak zwykle pozostaje współczynnik konwersji osiągany przez Amazona i spółkę. W tych ruchliwych dniach był on niższy niż zwykle, ale i tak w Amazonie wyniósł powyżej 6 procent, w sam Czarny Piątek sięgnął blisko 8 procent. Wśród najczęściej odwiedzanych amerykańskich stron należy poza amazon.com odnotować: ebay.com, walmart.com, bestbuy.com, target.com, etsy.com, homedepot.com, kohls.com, macys.com, newegg.com.

Inne badanie, jakie przytacza digitalcommerce360.com pochodzi z firmy Gordon Haskett i wynika zeń, że blisko 70 procent amerykańskich konsumentów w „czarny weekend” kupiło coś na stronach Amazona, podczas gdy w przypadku Walmartu podobną deklarację złożyło blisko 42 procent.

Zostaw odpowiedź