3537 0
3537 0

Amazon nie zatrzymuje się w podejmowanych aktywnościach. Tym razem przyszła kolej na eksperymenty społeczne.

Spark to nowo powstała sieć społecznościowa, którą zainicjowała premiera aplikacji mobilnej na system iOS, czyli dedykowany do urządzeń Apple. Założenia sieci społecznościowej Spark zbliżone są do tego co wynalazły i rozwinęły Pinterest oraz Instagram. Czyli w telegraficznym skrócie: ładne zdjęcia lifestyle z informacjami o tym, gdzie dane produkty można kupić.

Podobnie jak w przypadku Pinteresta oraz Instagrama źródłem zdjęć mają być użytkownicy, którzy będą zobowiązani do tagowania produktów i linkowania do konkretnych ofert na Amazonie. Tak więc, nie ma mowy o hiper nowoczesnych technologiach sztucznej inteligencji, które miałyby same identyfikować produkty na zdjęciu i wskazywać możliwość ich zakupu na Amazonie. Szkoda, jak widać Facebook i jego Lumos są o krok bliżej w tym kierunku.

Jak na razie Spark dostępny jest wyłącznie użytkownikom programu Prime. Amazon przewidział także reakcje na posty w postaci uśmiechów co ma być ekwiwalentem fejsbukowych lajków, jednak najważniejszą ikoną przy każdym poście jest koszyk, który odsyła od razu do odpowiednich ofert na stronę Amazona.

Naturalnie przy pierwszym logowaniu użytkownicy muszą otagować się odpowiednimi zainteresowaniami. Ciekawostka to fakt, że Spark od razu umożliwia reklamę zewnętrznym wydawcom.

In this article