Amazon postanowił spolszczyć swoją aplikację dla niemieckiej strony, co stało się przyczynkiem do ponownych plotek o jego rychłym wejściu do Polski.

Trzeba powiedzieć to bardzo jasno – te plotki nie mają żadnego potwierdzenia w źródłach, zaś artykuły, które podają informację o debiucie Amazona w Polsce to klasyczne naciągacze kliknięć. Jak na razie nie ma potwierdzonych informacji o większych ruchach Amazona w kierunku polski, a już na pewno nie ma informacji o uruchomieniu strony Amazon.pl.

Debiut aplikacji Amazona po polsku to bardzo dobra wiadomość dla wszystkich w polskim e-commerce – poza Allegro.pl, rzecz jasna. Najlepsza dla klientów, którym to Amazon konsekwentnie ułatwia dostęp do swoich włości ulokowanych w Niemczech. Rozwijanie polskiej wersji językowej to bardzo wyraźny sygnał jakiego zdaje się nie potrafi odczytać w Polsce prawidłowo nikt. Skoro Niemcy coraz dokładniej opracowują polską wersję swojej strony, to robią to w celu obsługiwania polskich klientów, a nie w celu zamknięcia jej za chwilę, aby otworzyć kolejny sklep pod domeną amazon.pl.

Amazon posiada wszelkie środki i możliwości, aby wejść do Polski w ciągu kilku tygodni. Nie robi tego z prostej przyczyny – najwyraźniej nie kalkuluje mu się to wystarczająco dobrze. Dlatego właśnie rozwija niemiecką wersję strony – ta przyciąga i tak najlepszych klientów z Polski tzn świadomych marki Amazon, a więc zazwyczaj zostawiających najwięcej pieniędzy. Amazon przyjął bardzo mądrą strategię pełzającej rewolucji, co z jednej strony pokazuje jak skromny jest polski e-commerce, bo nie warto inwestować w wojnę z Allegro.pl, a z drugiej, jak silna jest pozycja samego Allegro.

Tagi

1 comment

  1. Amazon - małe podsumowanie ostatnich tygodni u retailera.

    […] tygodniach ilość publikacji odnośnie tego, że Amazon wchodzi do Polski, była zastraszająca. Głos rozsądku Andrzeja Lemańskiego z MENSIS  pokazał, że nie tylko ja podchodzę do tych “rewelacji” na chłodno. To że Amazon […]

Comments are closed.