4981 0

Jeśli by ktoś pomyślał, że sam fakt promocji skutecznie przyciąga klientów do zakupów to jest bliski prawdzie, ale nie do końca – potrzeba czegoś więcej. Aby poznać szczegóły warto zapoznać się z wynikami badania "Monitor Promocji" firmy ARC Rynek i Opinia.   Czytaj więcej

Po pierwsze, blisko 90% kupujących zwraca uwagę na promocje podczas zakupów, jednak 2/3 korzysta z nich tylko wtedy, gdy zna markę przecenionego produktu. Pozostała 1/3 respondentów twierdzi, że marka nie robi im różnicy i nawet jeśli jej nie znają to chętnie korzystają z promocyjnych cen.

Jeśli chodzi o promocje w poszczególnych branżach to największe zainteresowanie wzbudza branża spożywcza, zaś źródłem wiedzy w tym przypadku są gazetki reklamowe. Jak widać, akurat tutaj potoczna obserwacja nie odbiega od średniej statystycznej.

badanie-1
Na drugim końcu bieguna mamy branże finansową – tutaj 2/3 badanych zadeklarowało zainteresowanie ofertami promocyjnymi, co jest najsłabszym wynikiem w całym badaniu. Jednak w ogólnym rozrachunku to bardzo dobry wynik.
Ogółem zainteresowanie promocjami jest więc duże i może stanowić istotny instrument polityki handlowej. Jedynie co piąty badany stwierdził, że rzadko odnajduje interesujące dla siebie promocje – co nie zmienia faktu, że nadal zwraca na nie uwagę. Przytłaczająca większość przebadanych osób ma do akcji promocyjnych nastawienie pozytywne i wyraża nimi zainteresowanie.

Nieco mniej optymistycznie wygląda lojalność klientów – tylko co 10 badany stwierdził, że kupuje sprawdzone produkty nie oglądając się na aktualną cenę i promocje zamienników.

Tagi