3524 0

Badanie przeprowadzone przez wywiadownię Hitwise (hitwise.com) pokazują, że w kwestii wyszukiwania produktów dla wielu konsumentów Amazon jest początkiem ...i końcem Internetu!

W Polsce, gdzie nadal króluje Google, takie wyniki mogą być szokujące. Hitwise postanowił pochwalić się narzędziem do badania wyników wyszukiwania w Amazonie i optymalizacji marketingu z tym związanego. Jako próbkę przedstawiono wyniki w formie komparacji wyszukiwań wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe w Amazonie i Google. Przy czym sprawdzono także, kiedy kupujący szukają jeszcze w innych źródłach, ewentualnie kiedy wolą pozostać tylko przy Google, lub tylko przy Amazonie.
Amazon-vs-Google-Data-Report-2

Jak widać powyżej w przypadku hasła słuchawki Amazon przejął blisko 8 na 10 zapytań na wyłączność. To znaczy, że 77 procent osób szukających słuchawek na Amazonie nigdy nie zajrzało do Google’a w celu uzyskania podobnych informacji. Niewiele mniej bo 70 procent osób poszukujących komputera PC uczyniło podobnie. Jeśli chodzi o Google’a to nie udało mu się uzyskać tak znaczącej przewagi, ale bryluje on w wynikach na wyłączność w tematyce: filmów i seriali, gier, zabawek, technosideł i prezentów świątecznych.

Amazon-vs-Google-Data-Report-3

Kolejna ciekawostka jest taka, że Amazon skuteczniej od Google’a przyciąga osoby z grubym portfelem, czyli takim, który w USA wyraża się w zarobkach powyżej 150.000 dolarów miesięcznie. Nie jest to pierwsze tego typu odkrycie, gdyż konsumenci Ci niezwykle ochoczo przystępują do programu Prime.

Raport dostępny tutaj

http://hitwise.connexity.com/Amazon-vs-Google-Top-Product-Trends.html 

Tagi