2663 0

Blisko ośmiu na dziesięciu Polaków korzysta z Internetu, a najczęściej startuje z google.pl.

O tym, że Grupa Alphabet jest właścicielem najpopularniejszej polskiej domeny wiadomo od dość dawna. Google.pl regularnie ląduje na szczycie rankingów najczęściej odwiedzanych stron. Czy to w ramach przeprowadzonych badań przez Gemiusa, czy też w ramach deklaratywnych badań np. przeprowadzonych przez Kantar Millward Brown.

Dzisiaj przedstawiamy wyniki tych ostatnich, które wskazują na bezwzględnie rosnącą pozycje Allegro.pl. Badanie przeprowadzono na ponad piętnastu i pół tysiąca przypadków (15.542), które estymowano na populację blisko dwudziestu trzech i pół miliona Polaków (23.478.302) w wieku od 15 do 75 lat. Całkowita wielkość próby badawczej wynosiła lekko ponad dwadzieścia tysięcy osób (20.016).

Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca?

  • 82,1% GOOGLE (www.google.pl)
  • 72,0% ALLEGRO (www.allegro.pl)
  • 65,5% FACEBOOK (www.facebook.pl)
  • 63,1% YOUTUBE (www.youtube.pl)
  • 49,8% ONET (www.onet.pl)
  • 36,4% WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)
  • 30,8% WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org)
  • 29,5% CENEO (www.ceneo.pl)
  • 28,7% INTERIA.PL (www.interia.pl)
  • 16,5% FILMWEB (www.filmweb.pl)

Jak widać, wyniki są mocno zadziwiające – Allegro.pl okazało się mocniejsze od Facebooka! Warto jednak pamiętać, że mamy do czynienia z wynikami opartymi o deklaracje użytkowników. Część z nich mogła uznać, że to całkiem normalne, że odwiedza Facebooka. W związku z tym, nie ma o czym mówić.

Niezły wynik odnotowało także Ceneo.pl, które wyprzedziło Interię. Ta ostatnia niegdyś zapowiadała się na ambitny portal, który dogoni liderów rynku horyzontalnego, ale jak na razie ambicje te pozostają niezrealizowane.

Tagi