Amazon ruszył z zastrzeganiem swojego hasła reklamowego dla sklepów Go oraz intensywnie kupuje przestrzeń magazynową w całej Europie.

To, co wiemy z całą pewnością, to fakt, że Amazon kupuje przestrzeń magazynową w całej Europie, w celu prowadzenia usługi Fresh czyli doręczeń produktów spożywczych na terenie co najmniej pięciu krajów Europy (Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Hiszpania, Włochy), gdzie oficjalnie działają e-sklepy amerykańskiego koncernu. Ponadto, do brytyjskiego biura ochrony własności intelektualnej wpłynęła prośba o zastrzeżenie jako znak handlowy kilka haseł reklamowych, którymi Amazon reklamuje sklepy Go w Stanach Zjednoczonych. Chodzi o:

  • „ No lines. No checkout. (No, seriously.)”.
  • “No queue. No checkout. (No seriously.)”
  • “Every queue is a defect”
  • “Every Line is a defect.”

Rynek brytyjski wydaje się być idealny do rozpoczęcia ekspansji w Europie. Jest to jedna z najbogatszych gospodarek w Europie, kraj o stosunkowo dużym zagęszczeniu, z działającymi innymi już amazonowskimi usługami e-spożywczymi. Z kolei Amazon Go to nowy typ sklepu spożywczego, który pozwala na zakupy bez korzystania z kasy. Sklepy Go zostały wyposażone w szereg czujników oraz algorytmy, które rozpoznają, gdzie i kiedy oraz kto zdejmuje produkty z półki sklepu. Następnie tworzy wirtualny koszyk oraz potrąca zapłatę w momencie, gdy klient przekroczy drzwi sklepu z produktami.


Konkurencyjną w stosunku do Amazona koncepcją jest Regi-Robo – japoński automat zastępujący kasjera stworzony przez koncern Panasonic.

Tagi