4277 0

Co więcej, konsumenci cyfrowi chcieliby być profilowani przez sklepy internetowe, ale zarzucają im wyraźną nieudolność w tej kwestii!

Tak zaskakujące wnioski przynoszą wyniki badań zawarte w raporcie Data Deadlock, który sporządziła firma BlueVenn, zajmująca się marketingiem automatycznym. Badanie przeprowadzono na dużej, bo dwutysięcznej, grupie respondentów z Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Ponadto, część dotyczącą zawodu marketingowca internetowego przeprowadzono na próbie 600 e-marketingowców z powyższych krajów.

 

Oto najciekawsze wnioski z badania nad prywatnością i sposobami zbierania danych przez marketingowców internetowych:

  • ok 30% marketingowców ma problem z pomiarem klasycznych form reklamy,
  • ok 27% marketingowców ma problem z pomiarem rezultatów reklamy w mediach społecznościowych,
  • ok ¼ marketingowców ma problem z pomiarem kampanii reklamowych online
  • 61% konsumentów chętnie podzieli się informacjami na swój temat, o ile otrzymają w zamian lepsze produkty lub usługi
  • ok 60% konsumentów nie chce dzielić się swoimi informacjami prywatnymi z rządem i sektorem publicznym, oraz dostawcami internetu i mediów
  • ponad 40% konsumentów byłaby skłonna dzielić się informacjami o sobie wprost z działami marketingów firm, jeśli w zamian otrzymywaliby lepiej sprofilowane oferty
  • 46% konsumentów chciałoby aby sklep potrafił ułożyć ofertę i kolejność produktów zgodnie z jego gustem i potrzebami
  • Internauci nie chcieliby się dzielić z nikim następującymi informacjami: wysokość wynagrodzenia, rating kredytowy, profile w mediach społecznościowych, informacje z urządzeń domowych, historia przeglądania sieci

Untitled-1

Tagi