2344 0

O blisko 5 miliardów euro urósł rynek reklamy w Europie, co daje ponad 12 procentowy wzrost względem roku 2015.

Gdy spojrzymy w nie tak odległą przeszłość, bo raptem dekadę temu, to w 2006 roku, cały europejski rynek reklamy generował raptem 6.6 miliarda euro. A więc, w ciągu dziesięciu lat urósł sześciokrotnie! Co więcej, w żadnym momencie, średnia dynamika badanych 27 rynków państw Europy nie spadła poniżej wyniku dwuprocentowego.

Untitled-1

Reklama online jest także najszybciej rosnącą kategorią reklamową w Europie. W stosunku do roku 2015 telewizja nie przyciągnęła więcej reklamodawców, zaś prasa straciła.

Untitled-2

 

Jeśli chodzi o porównywanie się do innych krajów, to Polska wypadła całkiem nieźle, ponieważ powyżej średniej europejskiej – przynajmniej w kwestii dynamiki wzrostowej (suma wydatków reklamowych na głowę obywatela to już nie jest nasza domena). Nasza dynamika na poziomie 14.6 procenta jest niezła, ale nie dorasta do pięt blisko 37 procentom Rumunii, 33 procentom Słowenii i 31 procentom Irlandii (sic!).

Untitled-3

 

Tak, czy inaczej, najlepiej rozwiniętym rynkiem pozostaje zdecydowanie Wielka Brytania, która zachowuje także całkiem przyzwoity poziom dynamiki.

Untitled-4

 

Tagi