4218 0
4218 0

Całkowite wydatki branży ekomersowej w pierwszej połowie 2017 roku przekroczyły 100 milionów złotych.

Jak donosi dom mediowy Codemedia branża handlu internetowego znowu wydała na reklamę więcej niż przed rokiem. Rok do roku wydatki wzrosły o 8 procent, co jest bardzo umiarkowanym wzrostem, ale jednak wzrostem. Dotychczasowego lider – Grupa Allegro, która zainwestowała ponad 5 mln zł, została zastąpiony przez sklep Bon Prix (tylko w pierwszej połowie tego roku zainwestował w promocję 7.2 mln zł). Nowy lider zwiększył wydatki na reklamę aż o 67 procent rok do roku. Na podium, z wydatkami na poziomie 6 mln zł, uplasował się także Naspers Classifieds, do którego należą: OLX.pl, otodom.pl i otomoto.pl.

Jeśli chodzi o podział środków między różnymi mediami, to reklamodawcy z sektora ekomers w okresie od stycznia do czerwca 2017 roku najwięcej przeznaczyli na promocję w Internecie – ponad 65.8 mln zł. Drugim reklamobiorcą była telewizja z udziałem w torcie 12 procent, zaś trzecim magazyny z wynikiem 9 procent.
2

Najwięcej na reklamę wydają zdecydowanie sklepy internetowe – około 73 procent. Kolejne miejsca zajmują: serwisy ogłoszeniowe (10 procent), aukcje i narzędzia aukcyjne (6 procent), porównywarki cen (5 procent) i pasaże handlowe (5 procent). W tym roku zwiększył się udział w wydatkach sklepów internetowych – o 6 punktów procentowych i pasaży handlowych – o 2 punkty procentowe. Spadek zanotowały natomiast serwisy ogłoszeniowe (o 1 punkt procentowy), aukcje i narzędzia aukcyjne (o 4 punkty procentowe) i porównywarki cen (o 3 punkty procentowe).

1

W TOP 10 najchętniej wybieranych mediów przez reklamodawców z branży e-commerce w pierwszej połowie 2017 roku znalazły się: Onet.pl, WP.pl, Interia.pl, OLX.pl, Polsat, Plejada.pl, TVN, Fakt.pl, Demotywatory.pl, Pudelek.pl.

In this article