3830 0

Chiny są obecnie dla światowych graczy na rynku sprzedaży internetowej prawdziwą ziemią. Co piąty kupujący z Państwa Środka robi swoje zakupy w sieci, a od 2013 r. Chiny...

Business Insider zauważa, że chiński rynek e-sprzedaży utrzyma dwucyfrowe tempo wzrostu jeszcze przez kilka najbliższych lat. Taka perspektywa to wizja prawdziwego eldorado dla największych światowych „wyżeraczy”.

Niemniej jednak debiut zza Wielkim Murem okazuje się być daleki od prostego i nastręcza wielu nieoczekiwanych trudności nawet doświadczonym graczom. Za przykład mogą tutaj posłużyć takie tuzy światowego handlu, jak Neiman Marcus lub eBay.

Pierwsza z wspomnianych marek, otworzyła swój chiński sklep pod koniec 2012 roku. Amerykanie sądzili, że bycie popularną marką w USA w, niemal z marszu przełoży się na sukces w Chinach. Tak się jednak nie stało. Jeden z rozmówców serwisu, Julia Zhu z agencji konsultingowej Observer Solutions stwierdza, że podstawową kwestią, jaką należy wziąć pod uwagę przy planowaniu ekspansji na największym rynku e-commerce na świecie jest przyjęcie realistycznych prognoz czasowych, co do osiągnięcia zakładanych wyników.

Inną kwestią na jaką zwraca uwagę Zhu jest problem nazwany przez nią „wielkim firewallem Chin”.

Angażowanie się w chiński rynek e-commerce, korzystając jednocześnie z infrastruktury zlokalizowanej z dala od tego państwa wydaje się być jednym z największych błędów, jakie jesteśmy w stanie popełnić. Dobrym przykładem jest tutaj eBay.

Zhu precyzuje, że ma tu na myśli decyzję amerykańskiego giganta, który postanowił podjąć decyzję o relokacji swoich serwerów z Chin do USA. Skutki? Wielu chińskich internautów skarżyło się na brak możliwości zalogowania na swoje konta.

W grę wchodzi również niekiedy nieznajomość specyfiki chińskiego e-commerce. Jak zaznacza Business Insider, e-kupujący w Azji są bardzo wrażliwi na punkcie ryzyka nabycia podróbek i falsyfikatów. Z tego powodu, o ile karta produktu z zachodniego e-sklepu zawiera od 3 do 5 zdjęć, o tyle w Chinach ta liczba waha się od 5 do 7 fotografii.

Tagi