1243 0

Nowo utworzona największa w Europie grupa handlująca RTV poinformowała, że jej obrót w handlu internetowym wzrósł o 33 procent rok do roku w pierwszym kwartale.

Ceconomy powstała jako grupa niezależna od niemieckiego Metro Group i skupia w sobie sklepy Media Markt (w tym przejęty Redcoon) oraz Saturn. Głównym zadaniem nowego tworu jest konkurowanie z Amazonem, którego udziały w internetowym rynku RTV rosną w kosmicznym tempie, zaś amerykański gigant wydaje się być nie do zatrzymania.

Wzrostami w internecie chwalą się także Saturn i Media Markt, które zrealizowały online w ostatnim kwartale obrotowym pół miliarda euro (dokładnie 504 miliony euro). A to oznacza, że obroty obu sklepów online podskoczyły o 33 procent rok do roku, zaś udział w całkowitym obrocie przekroczył 16 procent. Przy czym największy wzrost grupa odnotowała w Europie Wschodniej (4.3 procenta), zaś najniższy (1.4 procenta) w Europie Zachodniej i Południowej. Jakikolwiek wzrost na zachód od Odry był możliwy tylko dzięki bardzo dobrym wynikom z Niemiec.

Warto przypomnieć, że w Polsce Saturn i Media Markt to czwarta siła handlowa. W 2016 roku sklepy ówczesnej grupy Metro osiągnęły przychody w wysokości 2.68 miliardów euro. Kolejną siecią RTV/AGD, która goniła w ubiegłym roku Niemców była nasza rodzima RTV Euro AGD z obrotami na poziomie 1,075 miliarda euro.

Tagi