4142 0

Z kolei Ci, którzy chodzą twierdzą, że w niedzielę jest wygodniej, a czasami tylko niedziela wchodzi w grę.

Raport z badania powstał w oparciu o statystyki serwisu z okresu styczeń – sierpień 2016 oraz badanie przeprowadzone na grupie ok. 3500 użytkowników Ceneo.pl. Nie jest to grupa reprezentatywna, stąd pisanie o „Polakach” jest nieco na wyrost i należy o tym pamiętać. Z drugiej strony, grupa badawcza jest potężna i nie można zignorować wniosków płynących z przeprowadzonego kwestionariusza, nawet jeśli dotyczą specyficznej grupy respondentów: korzystających z Internetu, zawężonych do tych, którzy korzystają z Ceneo.pl.

Najciekawszym wnioskiem z badania Ceneo jest stwierdzenie, że zamknięcie sklepów w niedzielę poprawi odwiedzalność i obroty sklepów internetowych, które dotychczas w weekend raczej usychały z braku zamówień.

Czy zatem zamknięcie sklepów w niedzielę skłoni klientów do częstszych zakupów w internecie?

Aż 54% klientów potwierdza taką możliwość! 46% z nich przyznaje, że nie byłaby w stanie zrezygnować z „wirtualnych zakupów” w ten dzień. Dlaczego? W sklepach internetowych czas nie istnieje – nie ma godzin otwarcia i zamknięcia, tłumów podczas szczytu. Są do dyspozycji klientów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – również w niedzielę, kiedy można poświęcić czas, by nie spiesząc się w spokoju przeglądać tysiące ofert bez wychodzenia z domu.

Z tego płynie kolejny wniosek – „rodzinne” zakupy mogą zostać wyparte przez konieczność przesiadywania rodziców przed komputerem, aby zakupić niezbędne do domu produkty. W tym czasie, dzieci będą musiały same znaleźć sobie zajęcie np. korzystając z tabletów, czy konsol do gier. Ot, taki wybór między dżumą a zarazą – przynajmniej w teorii.

niedziela-powody

Stąd nie jest wielkim zaskoczeniem fakt, że większość respondentów potwierdziła, że chętnie robi zakupy w niedzielę:

– Wynik potwierdził większość dotychczasowych sondaży: zakupy w niedzielę – często lub od czasu do czasu robi średnio 80% polskich klientów. I nie ma tu większego znaczenia płeć (kobiety – ok. 81%, mężczyźni – ok 77%) czy miejsce zamieszkania (duże miasto – 83%, mniejsze miasto i wieś – ok. 78%) – mówi Marcin Łachajczyk, dyrektor zarządzający Ceneo.pl

 

 

 

niedziela-strategia

Na koniec informacja o tym, jakie sklepy respondenci odwiedzają w niedzielę. Dominuje spożywka i odzieżówka.

produkty-niedziela

odwiedziny2 odwiedziny

Tagi