2486 0

Niedawno wspominaliśmy o tym, że Skapiec.pl nawiązał współpracę z Amazonem. Teraz pora na Ceneo.pl.

Okres ogórkowy w pełni, ale w ekomers trwają już przygotowania do kampanii wrześniowej. Ceneo.pl właśnie oznajmiło na swoich stronach, że podjęło „strategiczną decyzję o nawiązaniu współpracy z największymi platformami i sklepami zagranicznymi online, takimi jak: Amazon, Gearbest, Asos, Zavvi czy Newegg”.

Rozszerzenie współpracy o platformy zagraniczne ułatwi polskim Klientom zakupy produktów, które do tej pory były nieobecne w Polskich sklepach online. Wierzymy, że jest to kolejny etap dynamicznego rozwoju Ceneo.pl na polskim rynku – mówi Marcin Łachajczyk – CEO Ceneo.pl

Jak na razie nowi partnerzy Ceneo.pl nie zaczęli z wielkim przytupem. Na dzień dobry kilka negatywów załapał Gearbest, słynny sklep z chińską, markową elektroniką. Z kolei Amazon jak na razie nie ma żadnych komentarzy, ale wszystkie produkty z tego sklepu zamiast nosić samą nazwę producenta i modelu otrzymały w tytule dopisek „AMAZON”, co z pewnością nie poprawia przejrzystości Ceneo, które jest w tej kwestii i tak dość dalekie od ideału. Innymi słowy, Ceneo.pl zamiast dodać ofertę Amazona do istniejących kart produktowych postanowiło dodać nowe, dedykowane tylko dla tego jednego sklepu, co jest katastrofą z punktu widzenia obsługi porównywarki cenowej. Przy czym, trzeba zauważyć, że takie podejście może być całkiem lukratywne z punktu widzenia Ceneo.pl, które może przekierowywać do Amazona już z poziomu kategorii produktowych.

Dobra informacja (w opozycji do tego co zauważyliśmy na Skąpcu) w przypadku prezentowania oferty Amazona jest taka, że na Ceneo.pl pojawił się czytnik Kindle, który pochodzi z oferty niemieckiej wersji sklepu. Zła z kolei jest taka, że pierwszy, na który trafiliśmy nie można było zamówić do Polski, ale przy kolejnych, droższych wersjach nie było już takiego problemu.

Tagi