1540 0
1540 0

Jakich form dostawy oczekują klienci oraz jakie firmy kurierskie preferują? Sprawdzamy to w raporcie „E-commerce w Polsce 2017”.

 

Zacznijmy od form dostawy, które najmocniej zachęcają do zakupów przez Internet. Najwięcej wskazań zyskała oczywiście dostawa bezpośrednio do domu lub pracy za pomocą kuriera. Znacząco mniej głosów uzyskała poczta, a dopiero na czwartym miejscu znalazły się paczkomaty. Na szarym końcu wylądował odbiór na stacjach benzynowych oraz odbiór zakupów po drodze na dworcu lub w metrze. Zaskakująco słaby wynik odniosła dostawa tego samego dnia – być może powodem jest kiepski sposób jej opisania „dostawa błyskawiczna (same day delivery)”. Zapewne większość z respondentów nie zorientowała się, że chodzi o dostawę w ciągu kilku godzin lub np. w ciągu godziny.

Untitled-2 Untitled-1

Jednak, gdy przychodzi do faktycznego korzystania z form dostawy okazuje się, że paczkomaty wysuwają się na drugie miejsce na liście i znacząco przeganiają dostawę pocztą. I tylko te trzy formy dostawy mają w praktyce jakiekolwiek znaczenie. Warto dodać, że dostawę paczkomatami najczęściej wybiera młodzież, zaś dostawę kurierem osoby w wieku 35+.

Untitled-3

Na koniec zestawienie najpopularniejszych firm kurierskich. Łeb w łeb idą tu DHL oraz DPD, które zdecydowanie odsadziły resztę konkurencji. Co zaskakujące, już trzecie miejsce w tym zestawieniu zajmuje In-Post, który wyprzedził nawet Pocztex. Bardzo słabo wypadły UPS i GLS.

Untitled-4

In this article