298 0
298 0

Już prawie połowa polskich konsumentów przegląda i kupuje świąteczne upominki online. To ogromna szansa dla sklepów internetowych, pod warunkiem, że uda im się dotrzeć z informacją do klientów.

W okresie przedświątecznym z powodu większej liczby wysyłek, problem niedocierających e-maili jest znacznie bardziej odczuwalny i dotyczy nawet co piątej wiadomości. Można to porównać do funkcjonowania tradycyjnej poczty. Przed samymi świętami liczba paczek czy listów rośnie tak drastycznie, że pojawiają się opóźnienia, a niekiedy przesyłki wcale nie docierają do celu. Dokładnie tak samo jest z e-mailami. Michał Walachowski, dyrektor zarządzający EmailLabs.

Z najnowszych badań Deloitte wynika, że na tegoroczne święta Polacy wydadzą ok. 1100 zł. To oczywiście dobra informacja dla sklepów internetowych, które już od listopada zaczynają zwiększać swoje nakłady reklamowe, aby skuteczniej dotrzeć do grup docelowych. Zwłaszcza koniec listopada uznawany jest za najgorętszy okres. Odpowiedzialny za to jest przede wszystkim tzw. Black Friday (Czarny Piątek) – od 2012 roku przyjmowany jako dzień, w którym organizuje się największe wyprzedaże. Wypada on w połowie przedświątecznego szaleństwa – na niespełna dwa tygodnie przed Mikołajkami i około miesiąc przed Wigilią. Właśnie wtedy warto z wyprzedzeniem poinformować konsumentów o przygotowanej ofercie.

Według Marka Kaczmarka, projekt managera w Redlink, 91% marketerów uznaje newslettery za jeden z najskuteczniejszych kanałów komunikacji z konsumentem przed świętami. E-maile pozwalają bezpośrednio dotrzeć do klienta ze spersonalizowaną ofertą. Czego nie gwarantują inne kanały np. reklama w radiu, telewizji czy social media. Jednak atrakcyjny komunikat to zaledwie połowa sukcesu. Do pełni marketingowego szczęścia potrzebna jest również wiedza jak przeprowadzić skuteczną kampanię mailingową? Tak, aby omijać problemy z dostarczalnością, opóźnieniami i niską otwieralnością.

Wsparciem dla polskich e-przedsiebiorców może okazać się najnowszy poradnik „Jak uniknąć problemów z mailingiem w okresie Świąt?” przygotowany przez ekspertów marketingu mailowego z firmy EmailLabs oraz Redlink, pod patronatem Mensis.pl.  Black Friday już na horyzoncie, a tygodni przedświątecznych coraz mniej dlatego lektura Poradnika wydaje się być słusznym wyborem, tym bardziej, że nie tylko o mailingu świątecznym w nim mowa…

Jak dotrzeć z ofertą w przedświątecznym szaleństwie?

 

In this article