10484 0

Szokujące wyniki badania przedstawił eMarketer, który zaprezentował nową kategorię wiekową użytkowników mediów społecznościowych.

Emarketer nie ujawnia szczegółów metodologii, które przyczyniły się do powstania poniższego wykresu. Przy grafice pojawia się ogólna informacja, jakoby powstał on na bazie estymacji z innych źródeł danych. Zaś sama grafika stwierdza tylko, że chodzi o użytkowników, którzy za pomocą dowolnego urządzenia elektronicznego skorzystali w ciągu ostatniego miesiąca (sierpnia 2017) z mediów społecznościowych (zapewne w Stanach Zjednoczonych) – w szczególności z Facebooka, Instagrama lub Snapchata.

Aktywność dzieci i młodzieży w mediach społecznościowych została podzielona na trzy kategorie:

  • 0 – 11
  • 12 – 17
  • 18 – 24

Przy czym poraża już 3 procentowy wynik popularności Facebooka w grupie wiekowej do lat 11. 1 procentowe wyniki Instagrama oraz Snapchata można uznać za błąd doboru próby. W przypadku grupy wiekowej 12 – 17 zaczyna rysować się delikatna przewaga Snapchata, co nie jest zaskoczeniem, gdyż komunikator ten także wśród polskiej młodzieży zaczyna zdobywać coraz większą popularność. Głównymi atraktorami Snapchata są:

  • brak kontroli ze strony dorosłych, którzy w przytłaczającej większości już są na Facebooku, wiedzą jak funkcjonuje i wiedzą, gdzie szukać w telefonie potencjalnych treści zagrażających młodzieży i dzieciom
  • łatwość w przekazywaniu rówieśnikom atrakcyjnych, bo wizualnych, treści video

Nic dziwnego, że Mark Zuckerberg od pewnego czasu czynił starania w celu wykupienia Snapchata, ale właściciele popularnego „snapa” wolą iść własną drogą. O ile tylko będą potrafili zatrzymać swoich użytkowników na dłużej, niż do 24 roku życia.

Tagi