Właśnie dzisiaj, 13 kwietnia Merlin.pl oficjalnie uruchamia swój nowy magazyn, który raz na bardzo długi czas rozwiąże potencjalne problemy logistyczne podczas szczytów wysyłkowych. Spółka finalizuje także prace nad wdrożeniem nowego systemu informatycznego, wspomagającego obsługę zaawansowanych procesów magazynowych.   Czytaj więcej

Potężny zespół budynków zlokalizowany w Łubnej pod Warszawą, jest niemal 3 razy większy niż ten, z którego Merlin.pl korzystał dotychczas.

 

 

W ubiegłym tygodniu wspominaliśmy o problemach Merlina.pl, który walczy o przywrócenie płynności finansowej i powrót dostaw od kilku polskich dystrybutorów książek. W międzyczasie spółka nie zatrzymuje się z inwestycjami i mocno naciska na obniżenie kosztów obsługi logistycznej. Najważniejszym krokiem w tym kierunku jest tytułowe otwarcie gigantycznego obiektu o powierzchni 13.000 metrów kwadratowych, wynajętego od Panattoni Europe, dewelopera powierzchni przemysłowych.

 

Skąd potrzeba aż trzykrotnego powiększenia magazynu?

– Przeprowadzka do większego obiektu była kwestią czasu, gdyż maksymalne możliwości ekspedycji paczek osiągnęliśmy już podczas ostatniego, rekordowego dla nas sezonu świątecznego. Ubiegły rok w Merlin.pl zamknęliśmy ze wzrostem niemal 30 proc. pod względem liczby wysyłanych paczek, a tendencja wzrostowa utrzymuje się również w pierwszym kwartale tego roku – mówi Tomasz Kowalski, prezes zarządu Merlin.pl. Już teraz jesteśmy przygotowani do realizacji rosnącej liczby zamówień, a za chwilę, m.in. dzięki lepszej wydajności pracy magazynu i wdrożeniu nowego systemu informatycznego, będziemy mogli pójść o krok dalej, wprowadzając m.in. jeszcze szybsze terminy wysyłki.

 

 

Możemy tylko potwierdzić słowa prezesa Zarządu – w ubiegłym roku zanotowaliśmy kilka głosów niezadowolenia pod adresem tempa realizacji zamówień w Merlinie. Negatywne komentarze Merlin.pl w portalu Opineo.pl sięgnęły kilku procent wszystkich wystawionych, stąd reakcja wydaje się być adekwatna do powagi sytuacji. Nie można przy tym zapomnieć, że klienci niezadowoleni z obsługi wystawiają negatywne opinie kilka razy chętniej niż inni. Tak czy inaczej, zarząd Merlin.pl natychmiast rzucił się do gaszenia pożaru.

 

 

Skoro pożar ugaszony to można spodziewać się ciągu dalszego:

W przypadku Merlin.pl, przeprowadzka do nowoczesnego obiektu jest pierwszym etapem optymalizacji logistyki i zwiększenia wydajności pracy magazynu. Aktualnie, spółka prowadzi również zaawansowane prace nad wdrożeniem systemu WMS, który pozwoli w pełni wykorzystać możliwości nowego obiektu w Łubnej, w szczególności w szczytowych sezonach zakupowych, gdy liczba transakcji wzrasta nawet kilkakrotnie: – Nowy magazyn i nowy system informatyczny to optymalizacja całego procesu logistyki w Merlin.pl. To lepsze wykorzystanie przestrzeni magazynowej i minimalizacja okresu magazynowania towaru, ale i rozbudowa strefy wysyłki, co wiąże się z większą ilością stanowisk do kompletacji paczek. Będziemy w stanie przyspieszyć proces realizacji zamówienia, a jednocześnie zadbać o bardziej skrupulatną weryfikację towaru zarówno po przybyciu do magazynu, jak i w trakcie szykowania paczki – dodaje Marcin Zduńczyk, dyrektor marketingu i sprzedaży w Merlin.pl.

 

 

Tagi

1 comment

  1. Poradnik dla branży e-commerce — czyli jak wyciągać wnioski z negatywnych ocen

    dostarczanie paczek, ale też odbudować nadszarpnięty wizerunek. Całą sprawę opisały media: . Innym e-sklepem, który nie pozostawia klientów samych sobie, jest Euro.com.pl. Każdy negatywny

Comments are closed.