eBay ogłasza: nadchodzi generacja „Phygital”, czyli fizyczne nośniki powracają

Badanie przeprowadzone przez eBaya objęły bardzo dużą próbkę dwóch tysięcy Brytyjczyków, co jest liczbą więcej niż wystarczającą, aby być pewnym wniosków z badania. Pod warunkiem, że dobór próby został przeprowadzony prawidłowo. Niestety, tutaj eBay milczy, więc radzimy podejść ze sporą dozą ostrożności do prezentowanych wyników badań, z drugiej strony mając na uwadze nowo rysujący się trend.

Najważniejsze wnioski z raportu „Guide to Physical Media” eBaya:

  • 52% respondentów preferuje kupowanie książek, muzyki, filmów i gier video na fizycznych nośnikach
  • 76% respondentów kupiło w ostatnim roku książkę, płytę DVD lub Blu-ray lub płytę winylową, w tym: 64% kupiło książkę, 56% kupiło materiały video nagrane na płytę DVD lub Blu-ray, zaś 51% kupiło grę video (zapewne także na nośniku Blu-ray)
  • aż 83% respondentów w wieku 18 – 24 lata (czyli przedstawicieli pokolenia tubylców cyfrowych – „digital natives”) kupiło w ostatnim roku multimedia na nośniku fizycznym
  • i najciekawsza informacja: przeciętny Brytyjczyk posiada w domu średnio 260 nośników fizycznych od kiedy stało się to modne

Żeby nie było tak słodko, na koniec wspomnimy o motywacjach młodzieży kupującej fizyczne nośniki. Otóż blisko co piąta osoba zadeklarowała, że jedynym powodem, dla którego poczyniło tego typu zakup jest zapełnienie półek, tak aby można je było na zdjęciach w portalach mediów społecznościowych. Wszak nie wszyscy nasi czytelnicy mogą być zaznajomieni z nowym trendem w mediach społecznościowych. Nosi on nazwę„shelfie” i polega na chwaleniu się zawartością półek z książkami i płytami.

Nośniki kultury jako dobra statusowe? To nie jest taki zły trend.

Zostaw odpowiedź