5040 0

Największa sieć społecznościowa świata wprowadza opcje e-commerce do 17 europejskich krajów.

Marketplace to znana w USA usługa Facebooka, która pozwala użytkownikom eksplorować, kupować i sprzedawać przedmioty w ramach grup sprzedających i kupujących różne kategorie przedmiotów. Oczywiście, grupy tego typu działają najlepiej na poziomie lokalnych społeczności, co automatycznie pozwala na oszczędność czasu i pieniędzy. Jak na razie Marketplace wspiera głównie osoby fizyczne, a więc rynek wtórny. Tylko w USA, w maju tego roku wystawiono na sprzedaż ponad 18 milionów przedmiotów, co oznacza, że usługa w krótkim czasie stała się niebywałym sukcesem. Zapewne na podobny efekt Facebook liczy w Europie.

Jak na razie nowa usług zadebiutuje w: Austrii, Belgii, Czechach, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Węgrzech, Irlandii, Luksemburgu, Holandii, Norwegii, Portugalii, Hiszpanii, Szwecji oraz Szwajcarii. Czy portale takie jak Craiglist, czy też OLX.pl mogą i powinny czuć się zagrożone nową funkcjonalnością Facebooka? Z pewnością tak. Wielką zaletą Facebooka jest możliwość sprawdzenia kupującego, poznania jego prawdziwego imienia i nazwiska, a więc w dużo większym stopniu zweryfikowania autentyczności oferty. Z pewnością w mniejszym stopniu popularyzacja Marketplace może dotknąć także eBay’a czy Allegro.pl, które w głównej mierze skupiają się już na obsłudze podmiotów gospodarczych.

Tagi