3362 0

Facebook stał się jednym z najważniejszych narzędzi współczesnego marketingu. Jego potencjał reklamowy jest ogromny, bo niemal każdy z nas ma już dzisiaj swoje konto w tym serwisie.   Czytaj więcej

Fanpage firmy na Facebooku to jednak wciąż niedoceniana lub traktowana po macoszemu „broń” w rękach marketingowców.

Poprzez Facebooka w łatwy sposób możemy dotrzeć do grona potencjalnych klientów. Firmy często myślą, że siła fanpage’a tkwi w jego fanach, czyli osobach, które kliknęły przycisk „Like” na naszej stronie. Dlatego w myśl zasady „im więcej, tym lepiej”, decydują się na płatne usługi mające na celu masowe pozyskiwanie fanów. Okazuje się jednak, że nie o ilość, a o jakość chodzi, a dokładnie o to czy nasi fani tworzą aktywną społeczność. Często jest bowiem tak, że wiele osób zostaje fanem danego fanpage’a z ciekawości, a później w ogóle na niego nie wraca.

Walka o zaangażowanie fanów na Facebooku to długi i żmudny proces. Droga ta z pewnością najeżona jest trudnościami i pułapkami.  Jednakże jeśli my sami zaangażujemy się w ten proces bez reszty, to z pewnością nasi odbiorcy odwzajemnią nasz wysiłek

komentuje Bartłomiej Pałacki, Social Media Manager GRUPA365NET

Jak stworzyć aktywną społeczność na fanpage’u oraz budować trwałą relację z odbiorcami? Oto 5 prostych wskazówek:

1. Wiarygodność przede wszystkim

Treść postów nie może być oderwana od rzeczywistości, musi odnosić się do życia offline, do tego, co otacza naszych użytkowników na co dzień. Jednym słowem, musimy stań się elementem życia naszych fanów. Dzięki temu staniemy się wiarygodni. Pokażmy, że nasze produkty i usługi towarzyszą naszym potencjalnym odbiorcom na co dzień, sprawiając, że żyje im się lepiej. Jak to zrobić? To nic trudnego. Wystarczy na przykład zamieścić odpowiednie zdjęcia czy filmy.

 2. Słuchaj swoich klientów

Najprostszym sposobem angażowania fanów jest zadawanie otwartych pytań. Nie sztuką jest zamieszczanie wyłącznie postów reklamowych czy linków do nowych produktów i usług. Sztuką jest prowadzenie dialogu, słuchanie zdania i opinii swoich fanów. Musimy jednak liczyć się z tym, że nie zawsze wszystkie odpowiedzi przysłużą się naszej marce. Dlatego zawczasu warto dokładnie przemyśleć, o co chcemy zapytać i ewentualnie jakie negatywne skutki może wywołać tak sformułowane pytanie. Zanim je postawimy, pomyślmy: „co mógłby odpowiedzieć mój fan?”, „jak mógłby zareagować?”.

3. Organizuj konkursy

Dużym zainteresowaniem na Facebooku cieszą się różnego rodzaju konkursy z nagrodami. Nic tak nie motywuje do działania, jak chęć wygranej. Dlatego warto od czasu do czasu przygotować jakieś zadanie konkursowe, zmusić fanów do kreatywności. Nie nagradzaj jednak za jakikolwiek komentarz czy „like”, to nie zachęci użytkowników do działania. Spróbuj raczej wymyśleć coś, co będzie wymagało faktycznego zaangażowania.

 4. Nie ograniczaj się wyłącznie do Facebooka

Owszem Facebook ma szczególny potencjał reklamowy, ale aby stworzyć solidną społeczność i osiągnąć maksymalne korzyści, musimy zdywersyfikować nasze działania. Każda platforma społecznościowa ma do zaoferowania inne narzędzia. Aby zainteresować naszymi treściami jak najszersze grono odbiorców, działajmy na wielu płaszczyznach. Nie ograniczajmy się wyłącznie do Facebooka. Z pewnością zostanie do pozytywnie odebrane przez internautów.

 5. Informuj o wszystkich ważnych wydarzeniach

Eventy, bo o nich mowa, to narzędzie, które ma ogromny wpływ na promocję wizerunku marki. Jeśli organizujesz takie wydarzenie, koniecznie poinformuj o tym swoich fanów. Aby osiągnąć sukces musisz się wyróżnić. Zwykła, lakoniczna informacja nie wystarczy. Spróbuj zainteresować swoich fanów zbliżającym się wydarzeniem. Dozuj informację, często przypominaj o nim, także po jego zakończeniu.

Tagi