844 0

Z 25.5 do 27 milionów wzrosła liczba polskich Internautów w czerwcu 2017. Po raz kolejny spadła liczba użytkowników urządzeń stacjonarnych.

Porównując czerwiec 2017 do czerwca 2016 ilość Internautów korzystających z komputerów osobistych i laptopów była niższa o 0.7 miliona (23.1 do 23.8 miliona użytkowników). Za to ilość użytkowników mobilnych wystrzeliła w górę o 3 miliony z 17.7 do 20.7 milionów.

Gdy zerkniemy na ogólne zestawienie obejmujące wszystkie urządzenia to trudno będzie o stronę, która zaliczyła wzrost zasięgu. Wśród nielicznych możemy wymienić:

  • allegro.pl
  • olx.pl
  • ceneo.pl
  • otomoto.pl
  • filmweb.pl
  • tvn24.pl
  • play.pl

Nieco inaczej wygląda sytuacja, gdy spojrzymy na wyniki zasięgu na urządzeniach mobilnych. Tutaj wzrosty mnożą się, podobnie jak w niedawno omawianym majowym wyniku badań prowadzonych przez Gemius/PBI:

  • google.pl +3%
  • google.com +2%
  • onet.pl +5%
  • wp.pl +2.5%
  • interia +10% (sic!)
  • olx.pl +9%
  • youtube.com +3%
  • gazeta.pl +2%
  • ceneo.pl +4%
  • naszemiasto.pl +3%
  • otmoto.pl – debiut w top20
  • abczdrowie.pl – debiut w top20
  • polki.pl – debiut w top20.

Jak widać powyżej, szczególną uwagę warto zwrócić na działania, jakie podjęły w zakresie pozyskiwania ruchu: Interia.pl, Onet.pl oraz OLX.pl. W przypadku Otomoto.pl z pewnością decydująca była szeroko zakrojona kampania reklamowa, która obejmowała bardzo dobre klipy telewizyjne.

Tagi

Skomentuj