3705 0

W październikowym rankingu Gemius/PBI (gemius.pl) najpopularniejszych stron www w Polsce nie ma wielkich zmian, ale widać wyraźną tendencję do wzrostu ruchu mobilnego.

Nie jest to wzrost rzucający na kolana, ale wyraźny, pełzający o jeden punkt procentowy co miesiąc, a więc w skali roku dający się już odczuć bardzo wyraźnie. Zaś w skali kilku lat, zmieniający zupełnie obraz Internetu, jaki znamy w naszym kraju. I tak, wszystkie strony z pierwszej piątki zaliczyły wzrost zasięgu mobilnego o praktycznie jeden procent, zaś Facebook.com oraz Google.com prawie o dwa punkty procentowe raptem w ciągu miesiąca!

Jeśli chodzi o ogólne zestawienie to tutaj zmiany są raczej kosmetyczne ale z kronikarskiego obowiązku należy je odnotować. Spadki w top 20 domen odnotowały:

  • poradnikzdrowie.pl z 17. na 18.
  • orange.pl z 15. na 17.
  • gazeta.pl z 11. na 12.

Wzrost z kolei odnotowały:

  • otomoto.pl z 18. na 16.
  • filmweb.pl z 16. na 15.
  • blogspot z 12. na 11.

Jak już zostało wspomniane, w tym miesiącu przetasowania mają charakter incydentalny i zamykają się w zmianach w drugiej dziesiątce. Przynajmniej w kwestii domen w ujęciu sumującym ruch desktopowy i mobilny.

Ciekawie wypada także porównanie platformy PC oraz mobile. Otóż bardzo słabo wypada w mobile YouTube.com, który w desktop zajmuje trzecią pozycję, zaś w ruchu mobilny spada aż na 11. miejsce! W dobie, gdy streaming mobilny ma ogarniać świat YouTube.com kompletnie odstaje popularnością mobilną. Wysoko za to znalazła się Wikipedia.org (6. miejsce w stosunku do 8. lokaty desktopowej) – ten awans jest możliwy najpewniej za sprawą głodnych wiedzy studentów i uczniów wyposażonych w smartfony i tablety. Słabo za to wypadło Ceneo.pl – tak więc przeszukiwanie porównywarek cenowych podczas wizyty w sklepie wcale nie jest aż tak popularne wśród Polaków, jak głoszą niektóre katastroficzne tezy.

top20-total

top20-pc

top20-mobile

Tagi