McKinsey&Company właśnie opublikował nowy raport podsumowujący wydatki na globalne media w roku 2014, wraz z prognozą na lata następne aż do 2019. Uwzględniono przy tym także dynamikę zmian od roku 2009.   Czytaj więcej

Wynika zeń, że na świecie brylują wydatki na Internet i strumieniowanie video.

 

 

O tym, że w Europie rok 2016 może okazać się przełomowy pod względem struktury rynku reklamowego wiemy już od pewnego czasu, kiedy to IAB Europe opublikował prognozę, w ramach której poinformował o możliwej zmianie lidera rynku reklamy z telewizji na Internet. Globalnie sprawa wygląda zupełnie inaczej. A może to kwestia statystyki? Zerknijmy w zestawienie przygotowane przez McKinsey&Company.

 

Tabela jest o tyle ciekawa, że uwzględnia nie tylko reklamę, ale także inne wydatki na media, takie jak prywatne wydatki na podłączenie do sieci internetowej, gry video, wydatki
na kino i prasę etc.

 

Wynika zeń, że koronowanym i niepodważalnym globalnym numerem wśród mediów jest dostęp do Internetu (Broadband) z obrotami na poziomie 430 miliardów dolarów. Numerem dwa są wydatki związane z usługami strumieniowania i wypożyczania video (in-home video entertainment) z obrotami na poziomie aż 323 miliardów dolarów! Dopiero trzecia jest płatna telewizja, która wygenerowała 183.5 miliarda dolarów.

 

Zaskakująco wysoko znalazły się wydatki na prasę codzienną: czwarte miejsce i 142 miliardy dolarów obrotu. To więcej niż reklama cyfrowa (127 miliardów). Jeszcze ciekawiej robi się, gdy dodamy do wydatków na prasę magazyny kolorowe (kolejne 59 miliardów dolarów i przebijamy granicę 200 miliardów, tym telewizję), książki (72 miliardy dolarów)

 

Untitled-2

 

To pokazuje, jak niewielki jest rynek reklamy w stosunku do globalnych wydatków konsumentów indywidualnych. Z kolei rynek wydatków na media audio wynosi 95.5 miliarda dolarów (ujęto tu sprzedaż fizycznej i niefizycznej muzyki).

 

Jakie są najważniejsze wnioski z badania?

  • Globalne wydatki na tzw „papier” są nadal bardzo wysokie i wiele wskazuje na to, że spadek zainteresowania reklamodawców może być chwilowy w ujęciu długoterminowym (pomimo kilkuprocentowych spadków nakładów)
  • światowy rynek muzyczny przeżywa stagnację
  • jedyny dwucyfrowy wzrost w latach 2014-2019 przypisano do reklamy cyfrowej
  • liderami jednocyfrowego wzrostu wydatków w latach 2014-2019 będą: gry video oraz Internet.

 

Tagi