4389 0

Uczestniczycie w mobilnej rewolucji? Statystyki, które do Was spływają zupełnie nie pokrywają się z danymi jakie publikują największe portale? Zaczynacie wątpić w rzekome miliardy robione na mobilnej rewolucji. Witajcie w klubie.   Read More

Wita Was samo Google.

 

 

Naga prawda o mobilnym handlu internetowym na najlepiej rozwiniętym rynku świata jest dość dramatyczna. Według danych zebranych przez Google w USA współczynnik konwersji na stronach w wersji mobilnej jest dwukrotnie niższy niż notowany na klasycznych stronach desktop. Problem jest na tyle dokuczliwy, że fachowcy od e-commerce z Google’a postanowili zakasać rękawy i wziąć się za znalezienie rozwiązania. Do współpracy zaproszono nawet ludzi z eBay’a. Jakie są efekty?

 

 

Google zaproponował testy nowej usługi w ramach Adwords oraz Shopping. Polega ona na hostowaniu przez Google dedykowanej strony zakupowej, która zbiera zamówienia dla sklepu reklamującego się poprzez Merchant Center. Brzmi skomplikowanie, ale jest banalnie łatwe. Zobaczmy na przykładzie poniżej.

 

POG - Under Armour

 

Usługa nosi nazwę „Purchases on Google” i już jest testowana przez wybranych, zaufanych partnerów Google w Stanach Zjednoczonych. Oficjalnie wiadomo, że do projektu przystąpił amerykański sklep Staples. Prosty oparty raptem o dwa kroki proces zakupowy miałby zdaniem Google’a rozwiązać problem niskiego poziomu konwersji. W dodatku Google postanowiło zostać dobrym wujkiem – zarejestrowanie transakcji na serwerach Google jest całkowicie bezpłatne zarówno dla kupujących jak i, o dziwo, sprzedających (w tym wypadku zapewne jest to sytuacja tymczasowa).

 

Jak zwykle – czekamy na wyniki testów oraz implementacje usługi w Europie.

In this article