4946 2

Pepperdine Uniwersity z siedzibą w kalifornijskim Malibu zaprezentował znakomitą infografikę, która podpowiada jaki profil powinien prezentować przyszły kierownik działu marketingu.   Czytaj więcej

Kreatywny, godny zaufania, otwarty, zdecydowany, otwarty na krytykę to podstawowy zespół cech osobowości, jakie musi mieć skuteczny marketingowiec.

Jeśli chodzi o wiedzę to w grę wchodzi zarówno znajomość branży i produktów, jak i zdolność do określenia potencjalnego rynku docelowego dla produktu. Niemniej istotna jest znajomość …historii marketingu. Dalej mamy rys ekonomiczny: wiedza o tworzeniu budżetu, kosztach, jakie generuje reklama oraz kontakty z mediami.
A co z wykształceniem? Mile widziana jest wiedza z zakresu statystyki, psychologii, socjologii, finansów, ekonomii, reklamy, marketingu i biznesu. Co ciekawe, także historii – traktowanej mocno po macoszemu przez większość naszych praktyków.
Poniżej jeszcze więcej ciekawostek: zarobki w USA, zakres obowiązków i problemy z jakimi zmagają się kierownicy działów marketingu. Smakowita infografika.

infografika-marketingowiec

Tagi

2 comments

  1. Agnieszka Stach

    Śliczota! 🙂 Ciekawa jestem średnich zarobków w Polsce

  2. Krzysztof Płaneta

    Świetnie przygotowana i przemyślana infografika, dobre informacje ale brakuje jednej ważnej cechy dobrego marketingowca – duże zdolności interpersonalne i persfazyjne. Dlaczego?

    Jak przychodzi co do czego to i tak ostatnie słowo ma HiPPO (highest paid person in organisation). Dlatego więc czasami najlepszy marketingowiec nic nie zdziała jeśli nie będzie miał tych dwóch cech aby namówić szefa(ową) na podjęcie właściwej decyzji. Smutna prawda.

Comments are closed.