3069 0

Wyniki unikalnego badania jakie przeprowadził Internet Retailer zapowiada złote lata dla firm parających się oprogramowaniem dla handlu internetowego.

Wydawałoby się, że najlepsze lata dostawcy oprogramowania do budowy sklepów internetowych mają za sobą, wszak większość cywilizowanego handlu offline dawno się już „zinternetyzowała” lub jest na ostatniej prostej, jak dajmy na to taki Walmart, czy inni przedstawiciele spożywki.

Otóż nic bardziej mylnego, ci, którzy są w trakcie „ekomersowej” walki o klienta nie odpuszczają i chcą sięgnąć po najpoważniejszy oręż, czyli zmianę dostawcy platformy e-commerce. Co ciekawe, wygląda na to, że praktycznie nikt w USA nie jest zadowolony ze sklepu internetowego, na którym operuje!

Jak wskazują dane zdobyte w badaniu Internet Retailera:

  • 17 procent badanych aktualnie zmienia platformę e-commerce
  • 36 procent badanych chce zmienić platformę e-commerce w ciągu dwóch lat
  • 36 procent badanych chce zmienić platformę e-commerce w ciągu nadchodzącego roku

Innymi słowy, blisko 90 procent z przebadanych przedstawicieli dużych amerykańskich sklepów internetowych twierdzi, że nie są zadowoleni z aktualnego dostawcy oprogramowania. Chociaż badanie Internet Retailera przeprowadzono na grupie 125 przedstawicieli dużych amerykańskich sklepów to jest to w tym wypadku dość znacząca ilość respondentów, jeśli została dobrana prawidłowo.

Dodajmy do tego fakt, że wg Forrestera w 2019 roku rynek oprogramowania do handlu internetowego przebije kwotę 2 miliardów dolarów! Według badań Internet Retailera, sprzedawcy najczęściej rozglądają się za platformą typu SaaS (wskazało tak 40 procent badanych).

Tagi