932 1

Jak podaje Internet Retailer (digitalcommerce360.com) za statystykami wywiadowni Jumpshot (jumopshot.com) Amazon w Prime Day Amazon osiągnął blisko 20 procentowy poziom konwersji!

Według Jumpshot, poziom konwersji 10 lipca 2017 roku na Amazonie osiągnął dokładnie 18.6 procenta, co jest wynikiem znacząco lepszym od normy, która w dniach 1 – 10 wyniosła 12.3 procenta. Z punktu widzenia przeciętnego sklepu 12 procentowy poziom konwersji to także nie jest ani trochę wynik normalny, gdyż od wielu lat przyjmuje się, że przeciętny poziom konwersji w ekomers powinien przekraczać 1 procent (wg Internet Retailera średni poziom konwersji wśród 500 największych e-sklepów w USA wynosi 3.5 procenta).

Mamy więc do czynienia albo z błędem pomiaru np. konwersję mierzono tylko dla wybranych kategorii, albo Amazon osiąga kompletnie zwariowane rezultaty, które nijak mają się do reszty branży. Patrząc na obroty koncernu Jeffa Bezosa, żadna wersja nie jest wykluczona i można przychylać się do wniosku, że poziom konwersji Amazona jest kilkukrotnie wyższy niż reszty branży.

Nie tylko poziom konwersji w Prime Day był wyższy. Według danych Jumpshot, które przytacza Internet Retailer (jak na razie nie ma ich nawet na stronie Jumpshot), średnia ilość produktów w koszyku także pobiła rekord: w ostatnich 6 tygodniach wynosiła 2.24, podczas gdy w Prime Day podskoczyła do 2.76 produktu.

Na koniec informacja o tym, jak Amazon.com radził sobie z obciążeniem serwerów 10 lipca:

„Eastern on July 10 through 3 a.m. Eastern on July 12, Amazon loaded in 2.3 seconds on desktops and 1.14 seconds on mobile devices”

Tagi

1 comment

  1. Szymon

    Handluje na amazonie. I fakt …Jak już przechodzisz przez FBA to sprzedaż robi małe booom☺

Comments are closed.