„Content is the king” - od tego stwierdzenia wychodzi dziś każdy wydawca i webadmin komercyjnej strony www. Do niepodważalnego punktu numer jeden od pewnego czasu Google próbuje dopisać punkt numer dwa: „design is the queen”.   Czytaj więcej

Jak sprawić, żeby design naszej strony był „właściwy”? Na to pytanie próbuje odpowiedzieć badanie Undertone, przeprowadzone w USA.

 

 

Od kilku miesięcy w sposób mniej lub bardziej jasny jesteśmy informowani o tym, że strony, których architektura wizualna, a w szczególności umiejscowienie reklam, nie będzie odpowiadać oczekiwaniom użytkownikom, przestaną być pokazywane na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki Google. Jak już wspominaliśmy wcześniej, najpewniej jednym z elementów ekosystemu badawczego Google jest przeglądarka Chrome, która analizuje zachowania użytkowników na stronie, a następnie algorytm pozycjonujący część z owych zachowań premiuje, a część nie.

 

Można podejrzewać, że owa premia wynika z wiedzy na temat tego, jakiej budowy strony www oczekują sami odwiedzający. Stąd, budując stronę opartą o wartościowe treści wspierające na stronie reklamy warto zainteresować się oczekiwaniami osób, które owe treści mają potem konsumować. Tego typu zagadnienie podejmuje badanie pod tytułem „Advertising Quality: Two Perspectives” amerykańskiej agencji e-marketingowej Undertone.

 

Wynika zeń, że 4 na 5 badanych wymaga aby treść na stronie nie była pocięta, a tym samym była możliwa do przeczytania bez przeładowania stron oraz bez klikania. Wydaje się to być marzeniem ściętej głowy, ponieważ dzielenie kontentu to aktualnie najlepsza wśród wydawców metoda na poprawienie ważnych statystyk: czasu wizyty, współczynnika odrzuceń oraz ilości odsłon.

 

Blisko 4 na 5 badanych chciałoby oglądać strony www, które mają mniej niż 4 reklamy na jedną stronę z treścią. To oczekiwanie z kolei wydaje się być całkowicie realne i powinno być przez wydawców powszechnie akceptowane. Strony przeładowane reklamami to już przeszłość.

 

Dokładnie 2/3 badanych uważa, że wertykalne ułożenie (czyli poziomo obok siebie) tekstu i reklam sprzyja komfortowemu czytaniu. Nic dziwnego, tego typu architektura sprzyja skupieniu na tekście, zaś reklamy umieszczony w bloku obok mogą być całkowicie ignorowane, przy odrobinie skupienia i wprawy. Przy czym 60 procent badanych twierdzi, że bardzo dobry kontent na stronach usposabia ich optymistycznie do reklam przeplatających ową wysokiej jakości treść.

 

199961

Tagi