3418 0
3418 0

Zimowe przeceny wcale nie są tak powszechne jak mogłoby się wydawać. Ton nadaje im przede wszystkim branża modowa.

Badanie powstało dzięki portalowi Ceneo.pl, który to przepytał sklepy z nim współpracujące. Niestety spośród kilku tysięcy na wezwanie do wzięcia udziału w badaniu wzięło udział jedynie 150, co nie pozwala nam mówić o badaniu reprezentatywnym. Z drugiej jednak strony nie jest to liczba na tyle mała, aby móc wyniki zignorować. Dlatego przyjrzymy się bliżej raportowi z badania w kilku krótkich punktach.

 

Po pierwsze, 60 procent e-sklepów deklaruje, że nie organizuje wyprzedaży zimowych tzn nie organizuje żadnych większych promocji.

1wyprzedaze

Po drugie, najbardziej podatną na promocje branżą jest moda, z powodu jak wiadomo sezonowości. Nie mniejszy problem z sezonowością ma branża RTV oraz handlująca elektroniką (nie do końca wiadomo czym te dwie branże różnią się między sobą wg Ceneo.pl).2wyprzedaze

Po trzecie, ponad połowa prowadzących wyprzedaże zimowe zaczyna je już przed Bożym Narodzeniem.

3wyprzedaze

Po czwarte, większość kończy wyprzedaże w styczniu, ale są tacy, którzy nie wahają się wyprzedawać nawet do lutego.

4wyprzedaze

Po piąte, są na rynku marki, które udzielają nawet 70 procentowych rabatów!

5wyprzedaze

Po szóste, dla dużej części sprzedawców darmowa dostawa to najpopularniejsza forma promocji towarzyszącej zimowym wyprzedażom.

6wyprzedaze

Po siódme, wyprzedaże zimowe to najlepsza metoda na przedłużenie świątecznego szaleństwa zakupowego.
7wyprzedaze

I w końcu po ósme: tegoroczne wyprzedaże przynoszą lepsze zyski niż ubiegłoroczne. Być może dlatego, że większość sklepów nie bierze w nich udział?

8wyprzedaze

In this article