5632 0
5632 0

Ciąg dalszy zmian cenowych i ujednolicania cennika w portalu Allegro – tym razem po kieszeni oberwą sprzedawcy biletów

Zacznijmy od tego, że podobnie, jak w przypadku każdego innego ujednolicenia cennika Allegro znosi opłaty za wystawienie produktów. Jednak z punktu widzenia większości sprzedawców nie robi to praktycznie żadnej różnicy, gdyż opłaty za wystawienie produktów oscylowały w okolicach marginalnych kwot, takich jak kilkadziesiąt groszy.

Do 10 października wciąż obowiązuje poniższy cennik:

  • do 100,00zł – 5% ceny końcowej
  • 100,01 – 1.000,00 zł – 5.00 zł plus 3% kwoty powyżej 100,00 zł
  • 1.000,01 – 5.000,00 zł – 32,00 zł plus 1,5% kwoty powyżej 1.000,00 zł
  • powyżej 5.000,00 zł – 92,00 zł plus 0,5% kwoty powyżej

Wg niego, sprzedawcy sprzedający bilety w najpopularniejszych cenach od 100 do 1000zł nie powinni zapłacić prowizji wyższej niż 3.5 procenta.

Nowy cennik, który wystartuje od 11 października przewiduje 5 procentową prowizję niezależnie od ceny biletu. Tym samym znosi progi i ustanawia maksymalna stawkę, którą dotychczas płacili sprzedawcy najtańszych przedmiotów. Dodatkowo, sprzedawcy będą ponosili koszty dodatkowych zdjęć tzn drugiego i każdego kolejnego, ale jest to symboliczna kwota 10 groszy.

Jak wspominaliśmy kilka dni temu już niedługo, bo 16 października wchodzi w życie nowa zmiana regulaminu Allegro.pl – sprzedawcy zapłacą więcej.

Tym razem, zapewne z okazji zbliżających się świątecznych żniw Allegro.pl „ujednoliciło” cennik w kategorii „Komputery”, co oznacza, że zmieniły się prowizje w praktycznie wszystkich podkategoriach tego działu. Allegro wycofało dotychczasowy system prowizyjny w postaci, w ramach którego trudno było zapłacić prowizję większą niż 3 procent. Zastąpiło go widełkami, które oscylują w wartościach od 3 do 9 procent.

In this article