Grudzień to czas podsumowań, stąd w nasze dłonie wpadł kolejny raport, tym razem o mobilnym handlu internetowym.

Na początek jak zawsze, kilka zdań o metodologii badania. Badanie zrealizowane przez Izbę Gospodarki Elektronicznej zostało zrealizowane za pomocą ankiety CAWI wyświetlanej na stronach www oraz rozsyłanej w mailingach. Cała grupa przebadanych osób liczy sobie 2600 respondentów korzystających z Internetu. Dane zbierane były w dniach od 3 do 10 października 2016. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej i odpowiada strukturze polskich internautów w wieku 15 i więcej lat pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania. W analizie wzięto pod uwagę tylko kompletne ankiety.

Zaczynamy od zbioru kilku podstawowych informacji. Jak widać poniżej, tendencja do coraz częstszego korzystania z urządzeń mobilnych jest wyraźna. Na popularności tracą z kolei komputery PC klasy desktop i laptop. Tutaj desktop został ujęty jako PC. Jak widać, zwolenniczkami smartfonów są w większym stopniu kobiety oraz osoby w wieku 19 – 24 lata. Z kolei osoby ze wsi i małych miast częściej korzystają ze stacjonarnych komputerów desktop (PC) oraz laptopów.

 

wykres1

 

wykres4

wykres3

Pora na przejście do czynności zakupowych przy wykorzystaniu każdego urządzenia. Tutaj wyraźnie widać, że najwięcej traci laptop, zaś jego kosztem zyskuje smartfon oraz tablet.

wykres5

To jeden z wykresów, który może stać się podstawą do kolejnego badania – na niebiesko osoby, które nie kupują w Internecie. Widać wyraźną nadwyżkę użytkowników tabletów.

wykres7

Tutaj bodaj najciekawszy wykres tego badania. Jeśli zastanawiacie się, w którym momencie zapada decyzja zakupowa, to jak widać poniżej – bardzo często dzieje się to już w momencie przeglądania sklepów internetowych na smartfonie lub tablecie. Innymi słowy, bez dobrej strony mobilnej, sami wykluczamy się z gry.

 

wykres6

Tagi