3154 0

mGenerator ujawnił kolejny rąbek tajemniczego raportu pt „M-commerce w praktyce 2014”, który w pełnej wersji dostępny będzie dopiero na jesieni. Jak na razie jesteśmy więc skazani na spijanie kolejnych przesłanych nam fragmentów tego interesującego badania.   Czytaj więcej

Tym razem dowiemy się kiedy i dlaczego tak późno menedżerowie polskich sklepów internetowych planują wdrożyć m-wersje swoich stron www.

 

 

Przejdźmy od razu do clue sprawy i odpowiedzi na pytanie: „co przeszkadza we wdrażaniu rozwiązań mobilnych?” Najczęściej wymienianą przeszkodą są wysokie koszty: chociaż przekonanie to spada z roku na rok. Tylko od 2013 roku przekonanie takie przestało mieć wagę dla 4.5% osób, które zarządzają sklepami internetowymi w Polsce.

 

Rośnie za to przekonanie, że wdrażanie m-wersji sklepu jest pracochłonne – tutaj mamy 2% więcej odpowiedzi, w porównaniu rok do roku. Na podobnym poziomie utrzymuje się odpowiedź, że m-sklep równa się duże nakłady pracy. Najmniej menedżerów twierdzi zaś, że jest to rozwiązanie, które cieszy się (zbyt) małą popularnością – tutaj także spadem z 17.6 do 14.3%, rok do roku.

 

 

Drugie pytanie poruszone w przesłanej do nas cząstki raportu brzmi: „kiedy sklepy wprowadzą rozwiązania mobilne?”. Warto zwrócić uwagę na formę pytania: jeśli takie było jego oryginalne brzmienie, to dotyczyło ono przeczuć menedżerów, co do tego, kiedy „jakieś” sklepy wdrożą stronę mobilną. Nie zaś kiedy to ich konkretne sklepy uczynią ową czynność.

 

Dlatego też nie będę omawiał wyników – rozszyfrowanie ich pozostawiam Czytelnikowi.

 

 

Na koniec istotna wiadomość: do tej pory rozwiązania mobilne wdrożyło 24 proc. sklepów internetowych oraz 5,3 proc. firm.

 

Tagi