3406 0

„Handel mobilny w praktyce 2014” to 2. edycja raportu na temat rynku m-commerce w Polsce, UE i USA, którą przygotował mGenerator.pl, bodaj najbardziej aktywny uczestnik polskiego rynku mobilnego, który czyni ogromne starania na rzecz promocji m-handlu internetowego zarówno wśród konsumentów, jak i wśród sklepów.   Czytaj więcej

Sam raport składa się z dwóch zasadniczych części: „Rynek m-commerce w Polsce i na świecie” oraz „M-commerce w praktyce – wyniki badań”.

 

 

Dzisiaj omówimy drugą część raportu dotyczącą wdrażania m-commerce w polskich sklepach internetowych. Zacznijmy od pytania, czy zdaniem właścicieli sklepów internetowych płatności mobilne są potrzebne w ich witrynach? Innymi słowy, jest to pytanie o to, czy polskie sklepy internetowe odnotowały zainteresowanie zakupami mobilnymi. Warto nadmienić, że już 20% sklepów widzi taką wyraźną potrzebę, co jest poparte wdrożonym system stosownych płatności.

 

 

Zdecydowanie gorzej wygląda sytuacja w kwestii posiadania mobilnych stron w ogóle. Aż 93% polskich firm nie posiada takowej, a jedynie lekko ponad 6% jest przygotowana na wizytę użytkowników korzystających ze smartfona lub tableta. Przy okazji – warto wiedzieć jak wygląda dostępność polskich firm w Internecie wg danych mGeneratora:

 

„W krajach Unii Europejskiej już 3 na 4 firmy zatrudniające powyżej 10 osób posiadają stronę internetową. W Polsce odsetek ten jest niższy i wynosi 66 proc”

 

Zdecydowanie lepiej wygląda plan wdrożenia w najbliższym czasie mobilnych wersji stron internetowych. Takie założenia ma już blisko 40% polskich firm.

 

 

Na koniec kilka ogólnych pytań o przyszłość rozwiązań mobilnych. Zacznijmy od barier dla upowszechniania ruchu mobilnego. Tutaj nie ma wielkiego zaskoczenia – podstawowe z nich to dostęp do urządzeń obsługujących mobilne strony, oraz posiadanie przez firmy owych stron. Wysoko znalazła się także potrzeba porównania cen. Problemem jest także stworzenie samej strony, które oznaczają poniesienie wysokich nakładów finansowych oraz czasowych.

 



 

Na koniec kilka wskazówek – na co trzeba zwrócić uwagę budując swoją stronę. Śmiało możemy wykreślić z listy dobrych rad „wprowadzenie wszystkich funkcji” oraz „krótki czas przygotowania”.

 


Tagi