Wielkimi krokami nadszedł luty, stąd możemy zapoznać się z grudniowymi wynikami Megapanelu PBI/Gemius. Jak co miesiąc omówimy wyniki kategorii „E-commerce” w ramach rankingu wydawców stron www.   Czytaj więcej

I jak zawsze, jako jedyni porównamy wyniki tegoroczne z ubiegłorocznymi wskazując dynamikę naszego rodzimego rynku handlu internetowego.

 

 

Zestawienie zaczynamy od klasyka gatunku, czyli Grupy Allegro, bo już nie Allegro – GG. Po chwilowej zadyszce grudzień 2015 okazał się w liczbach bezwzględnych wyraźnie lepszy dla dotychczasowego wieloletniego i niekwestionowanego lidera polskiego handlu internetowego. Jednak, gdy zerkniemy w procentowy udział zasięgu wśród internautów to okazuje się, że podobnie jak w poprzednich zestawieniach Grupa Allegro stoi w miejscu, a nawet minimalnie cofa się.

 

A kontra Grupa Ceneo.pl minimalnie pełznie do przodu jeśli chodzi o zasięg wśród internautów. W grudniu 2015 przekroczyła 32 procent, zaś rok temu było to 31.5 procenta. Wolno, ale stabilnie i do przodu. Twardym numerem trzy w polskim handlu internetowym jest euro.com.pl, które zaliczyło spektakularny awans w zasięgu z 15 do blisko 19.5 procenta, co przełożyło się na blisko 4.8 miliona użytkowników zamiast 3.2 miliona rok temu – znakomity wynik, który wręcz zgniótł konkurencję!

 

Gdy dodamy do tego fakt, że drugi sklep Euro-net sp. z o.o, czyli oleole.pl także zawitał do pierwszej dwudziestki największych witryn e-commerce w Polsce to można całą odpowiedzialnością stwierdzić, że Euro-net sp. z o.o bierze polski Internet szturmem.

 

Aktualnym numerem cztery w zestawieniu jest Grupa Empik Media Fashion, która zdołała wyprzedzić Grupę Onet – RASP i jest to drugi znakomity awans w zestawieniu. Empik zdołał powiększyć zasięg z 13.7 do 16 procent, co przełożyło się na okrągły milion użytkowników więcej – gratulacje!

 

Inni wydawcy, którzy odnotowali wzrosty rok do roku to:

  • zalando.pl z 10.9 do 12.3 procenta
  • mediamarkt.pl z 9.4 do 10.2 procenta
  • alibaba.com z 5.2 do 8 procent
  • bonprix.pl z 6 do 7.5 procenta

 

Inni wydawcy, którzy odnotowali spadki rok do roku to:

  • mediaexpert.pl z 12.4 do 9.4 procenta
  • Grupa Okazje.info z 10 do 9 procent
  • groupon.pl z 8.2 do 7.8 procenta

 

2014 2015

Tagi