Polski handel internetowy jest coraz lepiej przebadany. A to dzięki dużym, zachodnim sklepom, które po wejściu na całkiem mocny na tle Europy polski rynek nie żałują gotówki na badania zachowań polskich internautów.   Czytaj więcej

I tym oto sposobem Polska trafiła to wspólnego worka badawczego zleconego przez Sarenzę. Razem z Danią, Francją, Hiszpanią, Holandią, Szwecją oraz Włochami.

 

 

Jak podaje oficjalne źródło, badanie przeprowadzono między 25 marca a 2 kwietnia 2014 w grupie 3 500 osób w wieku od 18 lat i starszych, reprezentującej populacje kraju pod względem płci, wieku i regionu. Celem ankiety było zebranie opinii ludzi na temat zakupów i analiza ich rosnącej popularności w porównaniu do tradycyjnej formy zakupów. Badanie zostało przeprowadzone już po raz drugi, w 2012 roku badaniu poddano również 3500 osób.

 

Co też ciekawego wykazały badania Sarenzy? Pójdźmy śladami polskich mężczyzn na zakupach w Internecie.

1. 45% polskich internautów kupiło ostatnią parę butów w Internecie

2. Najczęściej kupujemy buty w sklepach stacjonarnych.

3. Ponad połowa mężczyzn (56%) przyznaje, że przynajmniej raz w miesiącu robi zakupy w sieci

4. Panowie najczęściej sięgają po książki lub płyty (76%), ubrania i akcesoria (74%) oraz multimedia (72%). Obuwie kupowane jest w 56% przypadków.

5. Połowa mężczyzn kupuje buty wyłącznie, gdy są im faktycznie potrzebne. 41% podczas wyprzedaży, zaś 44% na początku nowego sezonu.

6. 86% mężczyzn uważa buty za ważny element ubioru, 51% uważa, że odzwierciedlają ich osobowość.

7. Średnio polski konsument wydaje na buty 177zł, podczas gdy w Europie jest to ponad 300zł.

8. Zakupy butów w Internecie dotyczą następujących modeli: sportowe (35%), eleganckie (17%), za kostkę (12%), japonki (14%), trampki (12%) lub sandały i espadryle (9%).

9. Średnio mężczyźni rocznie kupują 2-3 pary butów, zaś kobiety o jedną więcej.

10. Czynniki determinujące zakup butów w konkretnym sklepie internetowym to: 93% możliwość porównania cen z innymi sklepami, 84% brak presji ze strony sprzedawcy bezpieczeństwo płatności (45%), bezpłatny zwrot produktu (23%).

11. Wady kupowania butów w sieci to: brak możliwości dotknięcia produktu (90%), brak możliwości skorzystania z porad personelu (51%).

 

Tagi