882 0

Wyjątkowa propozycja dla wszystkich, którzy szukają inspiracji i chcą udoskonalić swoje prezentacje, wykorzystując nietypowe w czasach PowerPointa i powszechnej digitalizacji tradycyjne techniki przekazu.

Myślenie wizualne – …cyfrowy świat na kartce papieru

Kilka tygodni temu w rozmowie z managerem dużej amerykańskiej firmy dowiedziałem się, że w Stanach Zjednoczonych odchodzi się od nauki liter pisanych. Dzieci mają opanować tylko alfabet drukowany, wykorzystywany we współczesnych kanałach komunikacji. Od strony praktycznej podejście całkowicie słuszne, bo przecież także od nas nikt dzisiaj nie wymaga umiejętności jazdy konno. Jednak w szerszej perspektywie to olbrzymia strata, biorąc pod uwagę twórcze inklinacje człowieka. Nasze pismo uzewnętrznia nasz charakter. Tradycyjny list pomaga wyrażać i przyjmować emocje, a pusta kartka z długopisem zmusza do wytężonego treningu umysłu, przynoszącego najczęściej oryginalne efekty.

Najnowsza książka Karoliny Jóźwik „Myślenie wizualne 2.0. Skuteczna komunikacja” próbuje pogodzić te dwa spojrzenia proponując „drukowane” i „cyfrowe” wyrażanie koncepcji za pomocą „pisanych” lub raczej „rysowanych” procesów twórczych.  Niby nic wyjątkowego, a jednak z racji na digitalizację rzeczywistości podejście nieszablonowe i odkrywcze.

Myślenie wizualne – …za pomocą ołówka

Autorka krok po kroku demonstruje, jak w towarzystwie kartki i ołówka zwizualizować myśli, zobrazować notatki czy naszkicować relacje. A w konsekwencji przeprowadzić szkolenie, prezentacje czy trening z wykorzystaniem rysunku. Uczy nie tylko podstaw rysunku, pokazując podstawowe kształty i techniki, lecz także przedstawia mnóstwo ćwiczeń pobudzających kreatywność oraz podstawowe zasady udanej prezentacji. W dobie masowej produkcji multimedialnych szkoleń prelegent lub trener z flamastrami i flipchartem musi już na samym początku wywołać zainteresowanie. A umiejętnie wizualizując temat, może liczyć na edukacyjny lub przynajmniej PR-owy sukces.

Myślenie wizualne – …prostota

„Myślenie wizualne 2.0. Skuteczna komunikacja” zarówno w warstwie merytorycznej, jak i wizualnej hołduje zasadzie prostoty, nawiązując do koncepcji funkcjonalnego poradnika. Mało w nim pisanej teorii, a większość zagadnień zgodnie z duchem omawianego podejścia, przedstawiona jest za pomocą rysowanych ikon.  Oznacza to, że Karolina Jóźwik „szkicuje” czytelnikowi koncepcję myślenia wizualnego, „rozrysowuje” kurs szybkiego rysowania, „wizualizuje” skuteczną prezentację i przeprowadza za pomocą rysunków trening kreatywności.  A ponieważ zajmujemy się „graficzną” sztuką komunikacji, czytelnik zostaje zaproszony po każdym omówionym zagadnieniu do rysunkowej aktywności w specjalnie przygotowanych diagramach, czyniąc z książki prywatny szkicownik.

Wspomniana prostota może okazać się hamulcem dla czytelników z wysoko wyspecjalizowanych segmentów e-rynku. Zeszytowa forma na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie infantylnej, a obrazkowa treść napawa brakiem profesjonalizmu. Jednak dobrze przemyślany tytuł, uderzający w modny  trend wizualizacji i skutecznej komunikacji, zachęca przynajmniej do wstępnego zainteresowania się pozycją.

myslenie-wizualne 2.0.

Myślenie wizualne – …ożywić emocje

W czasie kiedy człowiek korzysta z prostych komunikatorów, wyraża emocje z całego dnia za pomocą jednego obrazka i dąży do maksymalnego uproszczania wszystkich procedur książka Karoliny Jóźwik może okazać się doskonałym wykorzystaniem „skarłowaciałych” sposobów komunikacji do odkrycia twórczych inspiracji. Bo czym innym jest odruchowe wstawianie emotikonki na społecznościowym portalu, a czym innym wyrażanie aktualnych emocji za pomocą własnoręcznie wykonanych rysunków. W jednym i w drugim przypadku efekt jest podobny, ale tylko własna wizualizacja zmusza do konstruktywnej refleksji.

Myślenie wizualne – …porozmawiaj ze sobą

„Myślenie wizualne 2.0.”  przygotowuje czytelnika do stworzenia kreatywnej prezentacji z wykorzystaniem własnych, naturalnych zasobów. Jednak sama koncepcja wizualizacji – myśli, emocji, relacji i problemów – może okazać się świetnym treningiem do bardziej świadomego wyrażania swoich pragnień, oczekiwań czy obaw. Co w konsekwencji  ma szansę przełożyć się na lepszą komunikację z samym sobą i z otoczeniem.

…a tej przecież nigdy nie za wiele w każdym obszarze ludzkiego działania.

Myślenie wizualne – …autorka

KAROLINA JÓŹWIK – certyfikowany trener biznesu z zakresu sprzedaży i rysunku biznesowego. Ekspert z zakresu komunikacji z klientem i metod pozyskiwania klientów na rynku. Na swoich szkoleniach uczy umiejętności wykorzystania rysunku jako elementu wspierającego procesy sprzedażowe. Współautorka książki Myślenie wizualne w biznesie. Ty też potrafisz rysować (MT Biznes 2016). Współtwórca bloga www.sales-strategy.pl i publikacji poświęconych schematom rysowania w biznesie.

Wydawnictwo MT Biznes

 

Tagi