3948 0

Jak donoszą badania zlecone przez Internet Retailera ¾ przebadanych internautów w USA zamierza zajrzeć na stronę Amazona w Prime Day.

Niewątpliwie, praca jaką Amazon wykonał wokół Prime Day, zasługuje na najwyższe uznanie. Według badań Bizrate Insights dla Internet Retailera, które przeprowadzono na próbie 3200 internautów, aż 70 procent respondentów zadeklarowało, że skorzysta z promocji Prime Day (i ponad 75 procent osób, które mieszkają w gospodarstwach o dochodzie powyżej 100.000 dolarów rocznie). A to oznacza konieczność zapisania się do programu Prime. Co więcej, Prime Day staje się w USA tak popularny, że co piąty respondent zadeklarował, że z pewnością sprawdzi inne sklepy online na okazję promocji.

amazon

Jest też druga strona tego medalu. Chociaż na stronę Amazona zajrzy prawie każdy, to zakupy zrobi już relatywnie niewielu, ponieważ w ubiegłym roku 22 procent respondentów „przyznało się” do zakupów podczas Prime Day (i 27 procent gospodarstw domowych o dochodach powyżej 100.000 dolarów).

Warto przypomnieć, że będzie to dopiero trzecia edycja Prime Day, który odbywa się w lipcu. Według szacunków agencji Morningstar dla CNBC w ten jeden dzień obroty Amazona z pewnością przekroczyły 500 milionów dolarów i mogły zbliżyć się nawet do 600 milionów! Firma nie ujawniła też ile ostatecznie udało się jej zrekrutować użytkowników do programu Prime. Szacuje się, że dzięki pierwszemu Prime Day, liczba subskrybentów usługi Prime wzrosła o blisko 20 milionów. Zaś obroty w ten wyjątkowy dzień wyniosły w 2015 roku około 400 milionów dolarów.

Tagi