1436 0

46 procent polskich Internautów nie kupuje w sieci – dlaczego się tak dzieje? Zajrzyjmy do raportu E-commerce w Polsce 2017.

Wśród najczęściej wymienianych przyczyn niekupowania w Internecie respondenci badania „E-commerce w Polsce 2017” wskazują:

  • 52% – chęć obejrzenia produktu przed zakupem
  • 30% – obawa o bezpieczeństwo płatności
  • 30% – przyzwyczajenie do tradycyjnych kanałów sprzedaży
  • 28% – zbyt wysokie koszty dostawy
  • 27% – obawy o problemy z gwarancją

Co ciekawe, kobiety dużo dokładniej są w stanie podać powody, dla których nie chcą kupować w sieci. Mężczyźni bardzo często po prostu uparcie mówią „nie”. To postawa, którą w ostatecznym rozrachunku może być łatwiej zmienić, niż fakt, że kobiety nie chcą kupować produktów, których wcześniej nie dotkną. Wiele w tej kwestii sprzedawcy internetowi nie wskórają.

Untitled-1 Untitled-2

Z drugiej strony, gdy zadano respondentom pytanie sprawdzające, tzn „co skłoniłoby Cię do kupowania przez internet?” uzyskano zgoła inne odpowiedzi niż argumenty o braku możliwości oglądania towaru. Przede wszystkim, kupujący nie chcą płacić kosztów dostawy, chcieliby, aby była ona szybsza, a i dobrze byłoby, gdyby cena była niższa, niż w zwykłym sklepie. Nie sposób pominąć faktu, że 25 procent respondentów twardo potwierdziło, że nic ich do zakupów w Internecie nie przekona i basta.

Untitled-3

Tagi