3151 0

W prasie i na forach nie milkną echa kolejnej zmiany cennika portalu Allegro.pl, która miała miejsce na początku maja.

Chociaż temat ma już prawie miesiąc, to jego aktualność w żaden sposób nie przebrzmiewa. Do tej pory największy portal handlu internetowego w Polsce po prostu podnosił ceny. Teraz postanowił nieco skorygować taktykę, ale ogólna strategia nie uległa zmianie: Allegro wciąż zmierza w stronę uzyskiwania przychodów za pomocą transakcji zakupowych, rezygnując z opłat za wystawianie produktów. Jak na razie w wybranych kategoriach, takich jak:

  • „Antyki i sztuka”
  • „Biuro i. Reklama”
  • „Przemysł, Maszyny i Urządzenia”
  • „Sprzęt Estradowy i Dj’ski,”
  • „Kolekcje”
  • „Instrumenty”
  • „Delikatesy”
  • „Konsole i automaty”
  • „Erotyka”
  • „Biżuteria i Zegarki”
  • „Akcesoria GSM”
  • „Meble”

Teraz, ilość wystawionych ofert, czas ich trwania nie ma znaczenia. Liczy się końcowa cena, od której Allegro.pl potrąci 10 procent prowizji. Na co liczy Allegro.pl? Przede wszystkim, na kolejne rozmnożenie liczby ofert, oraz jeszcze większa konkurencję między sprzedającymi. A to wszystko prowadzi do zwiększenia liczby transakcji, a więc mamy tu do czynienia z puszczeniem w ruch, na jeszcze wyższym biegu, dobrze naoliwionej, samonapędzającej się maszyny. Przy czym, n a marginesie, warto zauważyć, że Allegro.pl zaczęło reklamować się w Google Shopping, czego jeszcze nie robiła w ubiegłym roku.

Ponadto, Allegro ujednoliciło opłaty w innych kategoriach produktowych, eliminując w ten sposób sprytnych sprzedawców, którzy wystawiali produkty np. jako pakiety, tak aby skorzystać z niższych prowizji w innej kategorii produktowej.

W tej, całkiem skutecznej strategii Allegro.pl jest jednak jeden problem. Podnoszenie prowizji sprzedającym kłóci się z możliwością obniżania przez nich cen. Ale i to może być tylko pozornym problemem, ponieważ jak zauważają inni, Allegro mierzy mocno we wciągnięcie do siebie dużych marek, które miałyby sprzedawać w modelu „direct to consumer”.

Dodatkowa ciekawostka, to artykuł zamieszczony przez portal Bankier.pl, z którego wynika, że nie wszyscy użytkownicy Allegro.pl czuli się właściwie powiadomieni o zmianie cennika. O całej sprawie został zawiadomiony UOKiK, który ma w najbliższym czasie odnieść się do sprawy.

Tagi