Wraz z nową identyfikacją wizualną oraz logotypem, które omawialiśmy wczoraj, Black Red White zaprezentował nowy sklep internetowy, który korzysta z technologii RWD oraz jest podstawą nowej identyfikacji.   Czytaj więcej

Zobaczmy, jak postarali się fachowcy jednej z największych polskich marek.

 

 

Stara strona Black Red White wbrew pozorom nie była taka zła. Skromna domowa, podwójne menu, kilka kafelków i pokaźna stopka. Całość zamknięta w prostych, ascetycznych liniach, które przypominały bardziej projekt niż ostateczną wersję. Nowa zaś przede wszystkim usuwa co się da, bo takie są właśnie wymagania RWD – im mniej, tym lepiej.

 

brw-stary

 

„Do piachu” poszło menu po lewej, które wskazywało na podział mebli według kategorii cenowych. W Black Red White zawieszono podział premiumy i inne. Strona urosła potężnie w orientacji pionowej oraz skurczyła się w poziomej – to pierwszy objaw tego, że narysowano ją na siatce RWD. Po dużej wyszukiwarce, koszyku i menu mamy kilka banerów oraz slider z produktami, mapkę, stopkę – i voila, strona gotowa.

 

brw-nowy1

 

Jest jednak kilka problemów. Po pierwsze, grafika strony jest wybitnie niespójna w stosunku do logotypu, który jest nowoczesny, ale pozbawiony ostrych krawędzi, co łagodzi jego odbiór. Projektanci www jakby tego nie widzieli postawili na kanciastość nie tylko banerów, pasków i przycisków ale także ikon, które są zwyczajnie w świecie brzydkie i kiczowate. Także czcionka użyta w sklepie np. ceny kompletnie nie nawiązuje do logotypu, jest za to spójna stylistycznie z rzeczonymi wcześniej ikonami. Niechlujne szeryfy z dzikiego zachodu to znakomity pomysł, gdy prowadzimy pub o nazwie Stajnia, ale w przypadku takiej marki to zwyczajna kompromitacja. Niespójność krojów użytych na stronie jest daleka od ciekawego kontrastu – to po prostu kiepska robota bez smaku.

 

brw-nowy2

 

Podobnie źle jest w przypadku strony produktowej. Otóż produkty oferowane przez BRW nie posiadają opisów!!! Wszystko co ma do powiedzenia klientom producent to wymiary i waga produktu. Na tym należy zakończyć pobieżny przegląd sklepu w nadziei, że niedługo nadejdą zmiany.

 

brw-nowy3

 

Dzisiaj jeszcze uważa się, że RWD jest wybawcą handlu internetowego. Przyjdzie jednak za kilka lat taki czas, kiedy zrozumiemy, że w imię funkcjonalności strony są bezwzględnie patroszone z wszelkiej oryginalności i osobowości marki. Niedługo będą składały się z kilku wygodnie skalowalnych banerów, zdjęć i paska menu. Drogi Black Red White – stać cię na więcej.

 

Tagi

2 comments

  1. werytu

    Zanim następnym razem napisze Pan coś równie pozbawionego treści, proszę poświęcić trochę czasu i poszerzyć wiedzę. Brakiem wiedzy projektowej wykazał się Pan w ocenie liternictwa. Proszę nie pisać o sprawach, o których Pan nie ma pojęcia.

  2. Andrzej Lemański

    Przyjmuje zarzut. Z tego wniosek, że z resztą krytyki nawet nie sposób dyskutować.

Comments are closed.