1559 0

Z raportu „E-commerce w Polsce 2017” wynika, że najczęstszą czynnością Polaków w Internecie jest kupowanie – czy to może być prawda?

Czytając 4 rozdział raportu „E-commerce w Polsce 2017” pod tytułem „zachowania zakupowe w internecie” docieramy do dość niecodziennego wykresu opartego o mocne podstawy – badanie 1500 osób. Wynika zeń, że najczęściej wykonywaną czynnością w Internecie przez Polaków jest szukanie produktów lub marek, które chcą kupić – tak według badania czyni 62 procent. Z kolei drugą czynnością jaką wskazali badani było porównywanie produktów i usług (59 procent wskazań). Dopiero na trzecim miejscu znalazło się korzystanie z Facebooka (również 59 procent wskazań) i przeglądanie prasy internetowej (55 procent wskazań).
Untitled-1

Untitled-2

Wyniki te są mocno zastanawiające, szczególnie, gdy spojrzymy na ostatnie badania Gemiusa – te dotyczące zasięgu poszczególnych stron www w Polsce.

Wynika z nich, że Facebook odwiedza 8 na 10 internautów w Polsce, a to oznacza różnice w pomiarze na poziomie ponad 20 procent. Co prawda, w pierwszym wypadku mamy do czynienia z deklaracjami, w drugim zaś z twardymi statystykami serwerów, ale to znakomity przykład tego, jak tytuł badania może sugerować odpowiedź respondentom. Jedyną zgodność jaką możemy zaobserwować to fakt, że około połowa badanych stwierdziła, że kupuje w Internecie i taki mniej więcej zasięg posiada Allegro.pl.

 

Tagi