537 0

Jak donosi Kwanko Polacy są wybredni przy wyborze biura podróży i lokalizacji – poświęcają temu celowi średnio aż 55.8 dnia.

Kwanko postanowiło zebrać pakiet informacji na temat polskiego rynku e-turystyki i umieścić go w całkiem niezłej infografice. Warto się z nią zapoznać, aby mieć generalne pojęcie o tym, jak funkcjonuje polski rynek zakupów usług turystycznych przez Internet.

Wśród najważniejszych informacji wskazanych przez Kwanko należy wymienić poniższe:

  • blisko 60 procent Polaków jeżdżących na wakacje organizuje swoje wakacje korzystając z Internetu, zaś około 25 procent rezerwuje wycieczki online
  • blisko połowa sprzedaży e-turystyki w Polsce to przeloty samolotowe, zaś 25 procent to sprzedaż biletów na pociągi; tylko 15 procent to sprzedaż miejsc w hotelach
  • średnia długość ścieżki zakupowej: 55.8 dnia
  • ilość obejrzanych witryn przed zakupem: 8
  • ilość czasu spędzonego w jednej witrynie: 2 godziny
  • 21 procent polskich e-turystów podejmuje decyzje pod wpływem specjalnej oferty
  • 27 procent zasięga opinii w mediach społecznościowych
  • Booking.com posiada 60 procent polskiego rynku rezerwacji online

 

Ponadto, można do tych danych dołożyć, inne niegdyś ustalone przez Sociomantic Labs (rok 2014):

  • wyjazdy lubimy dopinać dopiero 3 tygodnie przed planowanym urlopem,
  • dłużej niż 1 miesiąc rezerwacje składa mniej niż 40% ankietowanych respondentów,
  • 63 proc. wyjeżdżających za granicę, wybiera obecnie hotele cztero- i pięciogwiazdkowe,
  • 76 proc. Polaków rezerwujących podróże, wybiera opcję all inclusive.

 

KWANKO_e-tourisme-PL

Tagi