1753 0
1753 0

Dzisiaj bierzemy na warsztat 5 rozdział raportu „E-commerce w Polsce 2017”. A w nim odpowiedzi na pytania o argumenty za wyborami konkretnego sklepu internetowego.

Ta część badania to poważna sprawa. Chociaż po raz kolejny zwracamy uwagę na deklaratywną formę badania, to warto się nad nim pochylić, gdyż kierunek wskazany w badaniach jest czymś, na czym można oprzeć swoją strategię. Wśród trzech najczęściej wymienianych czynników motywujących do wyboru danego sklepu znalazły się: atrakcyjne ceny, niskie koszty dostawy oraz pozytywne wcześniejsze doświadczenia. Z drugiej strony najmniej ważnymi argumentami są: ciekawy blog lub fanpage, dłuższy termin zwrotu bez przyczyny, miła obsługa czy opinie znalezione poza internetem. Z tego też płynie wniosek opozycyjny do wcześniej przez nas postawionego. Wszak w początkowych rozdziałach raportu w ogólnych wynikach badań motywacji zakupowej wskazywano na czynniki inne niż cena. Gdy przychodzi jednak do wyboru konkretnego sklepu – cena jednak ma największe znaczenie. I bądź tu mądry.

Untitled-1 Untitled-2

W drugiej części dzisiejszego artykułu przeanalizujemy elementy wpływające na postrzeganą wiarygodność sklepu podczas pierwszego zakupu. Tutaj prym wiodą już opinie o sklepie oraz uczciwe podejście do kupujących – w postaci możliwości płatności przy odbiorze oraz jasnej informacji o możliwości zwrotu oraz reklamacji. Warto zapoznać się ze wszystkimi poniższymi wskazaniami i wykorzystać je na swojej stronie internetowej, jeśli dotychczas tego nie uczyniliśmy. Naturalnie, nie polecamy umieszczać na stronie zagranicznego adresu biura sklepu.

Untitled-3

 

 

In this article